عامل افزایش قیمت نوشت افزار



قیمت نوشت افزار ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
یک تولید کننده نوشت افزار گفت: تهیه کاغذ با قیمت بالا باعث می‌شود، قیمت تمام شده نوشت افزار افزایش یابد.

مجتبی رمضان پور، تولید کننده نوشت افزار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر نوسانات قیمت کاغذ بر بازار نوشت افزار گفت: تولید کنندگان نوشت افزار مجبور هستند برای تولید محصولاتشان کاغذ را تهیه کنند. تولیدکنندگانی که سرمایه‌ای از سال گذشته دارند کاغذ را با قیمت بالا تهیه می‌کنند این افزایش قیمت روی قیمت تمام شده محصولاتشان تاثیر می‌گذارد.

 

وی افزود: تولید کنندگانی که کارشان را با سرمایه کم آغاز کردند مجبور می‌شوند، کاغذ را مدت دار تهیه کنند. این شیوه خرید کاغذ باعث می‌شود، قیمت آن افزایش یابد. این مسئله افزایش قیمت تمام شده را به همراه دارد. در نهایت فشار آن روی مصرف کننده وارد می‌شود.

 

این تولید کننده نوشت افزار ادامه داد: قیمت بالای کاغذ در عمل باعث می‌شود تولید کننده حجم بالایی از این کالا را سفارش دهد و مطابق با آن نوشت افزار تولید کند. این مسئله روی تولید کننده فشار نمی‌آورد و مشکلی برایش پیش نمی‌آید؛ حتی باعث می‌شود به دنبال افزایش قیمت تمام شده اش سبد خرید مردم کاهش یابد. به دنبال آن تولید کننده هم نوشت افزار را به میزان کمتری تولید می‌کند.

 

رمضان پور بیان کرد: بهترین اقدامی که می‌توان برای تهیه تولید کنندگان نوشت افزار انجام داد این است که مطابق سرانه مصرف تولید کننده کاغذ در اختیارش قرار داد. یارانه کاغذ به تولیدکنندگان این عرصه اختصاص نمی‌یابد و باید کاغذ را با نرخ آزاد تهیه کند؛ درحالی که یارانه کاغذ به مواردی که مخاطبان کمتری دارد از جمله مطبوعات داده می‌شود. مطبوعات علاوه بر آن امتیاز‌های دیگری هم می‌گیرند.

 

وی اظهار کرد: وقتی کاغذ در اختیار تولید کننده نوشت افزار قرار بگیرد. یک قیمت مشخص روی آن درج شود. هم سرعت چرخه تولید آن افزایش می‌یابد، هم مصرف کننده در مضیقه نمی‌ماند و کالای مورد نیازش را تهیه می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------