آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوسیس و کالباس



 مصرف سوسیس و کالباس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران از کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوسیس و کالباس با شیوع کرونا در کشور خبر داد.

جمال حسین زاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه فرآورده‌های گوشتی در کشور از مرغ و گوشت گوساله تهیه می‌شود و میزان مصرف گوشت با توجه به تنوع محصولات از ۴۰ درصد تا ۹۰ درصد متفاوت است، گفت: مصرف کننده بایستی برای خرید سوسیس و کالباس ۲۵ درصد بابت (سود عمده فروش ۴ درصد، سود خرده فروش ۱۲ درصد و مالیات ارزش افزوده ۹ درصد) علاوه بر قیمت محصول درب کارخانه پرداخت کند.

 

وی ادامه داد: بدین ترتیب قیمت فرآورده های گوشتی تولید شده از مرغ بدون پوست و استخوان درب کارخانه ۳۶ تا ۹۰ هزار تومان است که برای مصرف کننده با احتساب ۲۵ درصد سود توزیع کننده و مالیات ارزش افزوده این عدد به  ۴۵ هزار تومان تا ۱۳۰ هزارتومان می رسد. همچنین فرآورده های گوشتی تولید شده از گوشت گوساله نیز درب کارخانه ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است که برای مصرف کننده با احتساب هزینه های توزیع کننده و مالیات ارزش افزوده، معادل  ۶۵ تا ۲۷۰ هزار تومان تمام می شود.

 

دبیر انجمن صنایع فرآورده های گوشتی ایران اضافه کرد: قیمت مرغ و گوشتی که در تولید این محصولات استفاده می شود از قیمت مرغ و گوشت استحصال نشده، بیشتر است. زیرا تولیدکننده مجبور است از مرغ بدون پوست و استخوان با قیمت ۷۰ هزارتومان و بغل ران گوساله با قیمت هر کیلو ۱۸۰ هزارتومان را برای محصولات لوکس استفاده کند و تغییر قیمت  گوشت و مرغ در قیمت سوسیس و کالباس نیز اثر گذار است.

 

وی همچنین تغییر قیمت ادویه و مواد افزودنی وارداتی و هزینه بسته بندی را در قیمت تمام شده تولید این محصولات اثرگذار دانست و گفت: تاثیر مواد جانبی که ۵ درصد وزن محصول نهایی را تشکیل می دهند به لحاظ ارزش کالا بالغ بر ۱۵ درصد قیمت تمام شده محصول را شامل می شوند.

 

حسین زاده در پاسخ به این سوال که آیا تقاضای مصرف سوسیس و کالباس با شیوع کرونا کاهش یافته است یا خیر؟ گفت:تقاضا برای محصولات لوکس به دلیل اجرت خرید مصرف کننده تا ۳۰ درصد کاهش داشته است و در محصولات اقتصادی هم به دلیل محدود شدن ساعت کار رستوران‌ها و عرضه کنندگان غذای آماده ۳۰ درصد کاهش داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------