آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

حسرت ۱۷۸ساله اقشار کم‌درآمد برای خرید خانه



اقشار کم‌درآمد  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش مدت انتظار برای خرید خانه در سال‌های اخیر گفـت: با درآمد کنونی اقشار متوسط جامعه و هزینه‌های سرسام آور زندگی، خانه دار شدن به رویا تبدیل شده به نحوی که بر اساس آمار مسئولان مدت انتظار دهک اول برای خانه دار شدن به حدود ۱۷۸ سال رسیده است.

 به گزارش خانه ملت ؛ عبدالجلال ایری با اشاره به افزایش مدت انتظار برای خرید خانه در سال‌های اخیر گفـت: با یک حساب سرانگشتی از میزان تفاوت حقوق و افزایش قیمت مسکن مشخص می‌شود که افراد با درآمدهای متفاوت چندین سال باید در حسرت خانه دار شدن بمانند.

 

هزینه‌های سرسام آور خانه دار شدن را به رویا تبدیل کرده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های رسمی بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع خرید خانه در تهران 30 میلیون و 970 هزار تومان بوده و خرید یک خانه 75 متری حدودا دو میلیارد و 300 میلیون تومان در تهران خواهد بود، لذا با درآمد کنونی اقشار متوسط جامعه و هزینه‌های سرسام آور زندگی، خانه دار شدن به رویا تبدیل شده است.

 

نوسان قیمت مسکن در تهران به سایر شهرهای کشور سرایت می‌کند

وی ادامه داد: اگر در آمارها به تهران اشاره می‌کنیم به این دلیل است که در حوزه قیمت گذاری مسکن، تهران به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شده و ناخواسته سایر شهرها نیز از آن الگو برداری می‌کنند؛ بی تردید در صورت کنترل بازار مسکن پایتخت، روند کاهش قیمتی از تهران به شهرهای اطراف و سپس به استان‌های اقماری و در نهایت کل کشور سرایت می‌کند.

 

ایری اضافه کرد: معاون شهرسازی وزارت راه با حضور در جلسه گذشته کمیسیون عمران، گزارشی از دوره انتظار برای خرید یک واحد 75 متری آپارتمان ارائه کرد که بر اساس آن، مدت انتظار دهک اول برای خانه دار شدن حدود 178 سال و برای دهک‌های دوم و سوم به حدود 109 و 79 سال رسیده است که البته وی از برنامه وزارت متبوع خود برای کاهش مدت زمان انتظار برای خرید خانه دهک اول به زیر 25 سال نیز خبر داد.

 

برنامه وزارت راه برای کاهش مدت انتظار دهک‌های اول برای خانه‌دار شدن از 178 به زیر 25 سال

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر گرانی‌های افسارگسیخته به همراه هزینه های سنگین تامین خانه کمر مردم را شکسته است و تورم تقریبا تمام بودجه خانوار را بلعیده و پس‌انداز به حداقلی‌ترین شکل ممکن رسیده است. به نحوی که بر اساس آمارهای رسمی سهم هزینه تامین مسکن در روستاها ۱۸ درصد، در شهرها حدود ۳۶ درصد و استانهای بزرگ ۴۱.۵ درصد و در کلانشهرها این رقم بالای ۶۰ درصد است.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه سیاست‌های غلط و منفعلانه دولت قبل در حوزه مسکن موجب رشد عجیب و غریب و چند صد درصدی خانه شد که در اثر آن نه تنها خرید خانه بلکه رهن و اجاره هم برای مردم در حال تبدیل شدن به رویا است و این زنگ خطر با انتشار خبرهایی در خصوص اجاره پشت بام‌ها و اجاره اشتراکی خانه در تهران به صدا درآمده است.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌های وزارت راه برای کنترل بازار مسکن و اجرای دقیق قانون جهش تولید و تامین مسکن؛ به زودی شاهد رونق بازار و کاهش مدت زمان انتظار مردم برای خرید خانه باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------