آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: پرسنل ایرانی در کریمه حضور داشته و به روسیه در استفاده از پهپادها کمک کرده‌اند



سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با طرح ادعای جدیدی گفت، پرسنل ایرانی در کریمه حضور داشته و به روسیه در استفاده از پهپادها کمک کرده‌اند.

به گزارش فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب ادعای جدیدی را علیه ایران و روسیه مطرح کرد.

 

پرایس در نشستی خبری ادعا کرد: «می‌توانیم تأیید کنیم که پرسنل نظامی روسیه مستقر در کریمه در حال پرواز دادن پهپادهای ایرانی و استفاده از آن‌ها برای انجام حملات فعال در اوکراین بوده‌اند».

 

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: «در روزهای اخیر ارزیابی ما این است که پرسنل ایرانی در کریمه حضور داشته‌اند و به روسیه در انجام این علمیات‌ها کمک کرده‌اند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «روسیه ده‌ها فروند از این پهپادها دریافت کرده و احتمالا در آینده محموله‌های بیشتری نیز دریافت خواهد کرد».

 

پرایس ادعا کرد: «روسیه و ایران برخلاف تمام چیزهایی که دیده‌ایم به دروغ گفتن ادامه می‌دهند. آن‌ها همچنان مدعی هستند که چنین چیزهایی را فراهم نکرده‌اند».

 

 ***

 

پنتاگون: استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی جنبه روانی دارد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره حضور پهپادی ایران در جنگ اوکراین، از اعلام آمادگی کشورش به منظور تضمین دستیابی کی یف به کمک های نظامی لازم برای دفاع از خود خبر داد.

 

به گزارش مهر به نقل از المیادین، سخنگوی پنتاگون از آمادگی کشورش برای تضمین دستیابی اوکراین به مهمات مورد نیاز به منظور مقابله با حملات روسیه از جمله با استفاده از پهپادهای ایرانی خبر داد و مدعی شد که تأثیر این پهپادها، روانی و ایجاد ترس در میان نیروهای اوکراینی است و تأثیر معکوسی بر روند پیشروی این نیروها ندارد.

 

بر اساس این گزارش، «پاتریک رایدر» در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین در نشست خبری در واشنگتن خاطرنشان کرد: از دیدگاه وزارت دفاع آمریکا، تمرکز ما بر همکاری با اوکراین و متحدانمان و شرکای بین‌المللی برای ارائه پشتیبانی مورد نیاز کی یف است که شامل سامانه‌های دفاعی و ضد هوایی آمریکایی می‌شود.

 

سخنگوی پنتاگون در ادامه افزود: ما متعهد هستیم که از طریق انجمن‌هایی مانند گروه تماس درباره اوکراین مذاکره کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اوکرانی ها آنچه را که برای دفاع از کشورشان نیاز دارند، در اختیار دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------