آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بایدن: برجام مُرده اما نمی‌توانیم آنرا اعلام کنیم/ رابرت مالی: ایران به توافق هسته‌ای پشت کرد



جو بایدن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت که توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران «مرده» است.

به گزارش ایسنا، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند مرگ برجام را اعلام کند؟ گفت: نه.

بایدن در جواب به اینکه به چه علت نمی‌تواند مرگ برجام را اعلام کند تصریح کرد: دلایل زیادی دارد. برجام مرده است اما ما نمی‌توانیم این را اعلام کنیم. داستانش طولانی است.

 

رابرت مالی: ایران به توافق احیای برجام پشت کرد
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه در توییتی مدعی شد: همانطور که سفیر رابرت وود روز گذشته در سازمان ملل عنوان کرد این اولین باری نبوده که سران ایرانی به توافق بر روی میز که توسط همگی پذیرفته شده بود، پشت کردند اما در آخرین مرتبه امید جمعی ما برای بازگشت مقابل به پایبندی کامل به برجام را از بین برد.

 

رابرت وود معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شب گذشته شورای امنیت درباره ایران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در زمانی گرد هم آمده‌ایم که اقدامات تحریک‌آمیز ایران برای ارتقای ظرفیت برنامه هسته‌ای‌اش رو به افزایش است. نگرانی‌های جامعه بین‌المللی شدت می‌یابد.

 

وود در این بیانیه مطرح کرد: آمریکا کاملا نسبت به حل‌ و فصل این نگرانی‌ها از طریق دیپلماسی متعهد است. ما چند ماه مشغول مذاکراتی جدی بودیم که هدف آن بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام بود. با این وجود، عملکرد و مواضع خود ایران مسئول جلوگیری از رقم خوردن این نتیجه بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------