آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

اتحادیه اروپا خواستار سرعت بخشیدن به اجرای توافقات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده شد



اتحادیه اروپا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با تکرار ادعاهای پادمانی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان خواستار سرعت بخشیدن به اجرای توافقات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده شد.

به گزارش ایرنا، اشتفن کلمنت روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد ادعا کرد که این اتحادیه «بارها نگرانی های جدی خود را از حضور مواد هسته ای در مکان های اعلام نشده در ایران ابراز کرده است. اتحادیه اروپا عمیقاً نگران است که مکان فعلی این ماده هسته ای و/یا تجهیزات آلوده به مواد هسته ای که ممکن است امروز هنوز در ایران وجود داشته باشد، برای آژانس شناخته شده نیست.

 

وی با اشاره به قطعنامه‌های ضدایرانی شورای حکام که به پیشنهاد غرب و با صحنه‌گردانی رژیم صهیونیستی صادر شد افزود: اتحادیه اروپا بارها از ایران خواسته است تا با ارائه توضیحات فنی معتبر و اعطای دسترسی لازم، فوراً به تعهدات قانونی خود تحت توافقنامه جامع پادمان عمل کند. ما متوجه هستیم که آژانس در حال حاضر هیچ سوال اضافی در مورد وجود ذرات اورانیوم ضعیف شده در مکانی به نام "مریوان" ندارد و معتقد است که این مساله در این مرحله دیگر مطرح نیست. اما اتحادیه اروپا با نگرانی فراوان خاطرنشان می کند که هیچ پیشرفتی در جهت حل مسائل پادمانی باقی مانده در رابطه با دو مکان دیگر، یعنی تورقوزآباد و ورامین، حاصل نشده است. ما از ایران می‌خواهیم اقدامات لازم را بدون تاخیر بیشتر انجام دهد. تمام مسائل پادمان تا زمانی که به طور کامل روشن نشود، تحت نظارت دقیق ما باقی خواهند ماند.

 

 

 

سفیر اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنانش، از تدابیر جبرانی ایران در برجام ابراز نگرانی کرد و خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات این توافق شد. وی ادعا کرد: این بسیار نگران‌کننده است که آژانس هنوز نمی‌تواند صحت و کامل بودن اظهارات ایران را تحت ان‌پی‌تی تأیید کند. بنابراین آژانس در موقعیتی نیست که تضمین دهد برنامه هسته ای ایران منحصراً صلح آمیز است.

 

کلمنت خواستار اقدامات سریع ایران برای اجرای تعهدات پادمانی شد و افزود: اتحادیه اروپا انتظار دارد که پیشرفت سریع و ملموس در کوتاه ترین بازه زمانی حاصل شود و بر این اساس اقدامات بعدی را در نظر خواهد گرفت.

 

سفیر اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنانش به توافق اسفند ماه گذشته میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای حل‌وفصل مسائل پادمانی اشاره و ادعا کرد: اگرچه آژانس گزارش داده است که پیشرفت هایی در اجرای فعالیت های مندرج در بیانیه مشترک حاصل شده است، اما ما تاکید می کنیم که این روند باید پایدار و بدون وقفه باشد تا تمام تعهدات مندرج در آن بدون تاخیر بیشتر انجام شود.

 

وی خواستار تکمیل سریع‌تر روند نصب تجهیزات نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای ایران شد و ادعا کرد: آژانس و ایران باید بدون تأخیر روی رویکردی توافق کنند که بر اساس آن بازرسان آژانس به همه داده‌های ثبت‌شده توسط دوربین‌هایش دسترسی داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------