آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پنتاگون: هدف ما این است که از تقابل با ایران اجتناب کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پنتاگون
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کشورش به دنبال اجتناب از رویارویی نظامی با ایران است.

به گزارش تسنیم، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد کشورش به دنبال اجتناب از رویارویی نظامی با ایران است.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره گزینه‌هایی که پنتاگون برای مقابله با ایران مد نظر دارد، گفت: «ما گزینه‌هایی را به رئیس‌جمهور ارائه کرده‌ایم و در نهایت او تصمیم‌گیرنده خواهد بود. هدف ما این است که از درگیری نظامی با ایران اجتناب کنیم و ایران را به پای میز مذاکره بکشانیم.»

 

وی در خصوص گزارشی که قرار بود پنتاگون در خصوص حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو منتشر کند نیز مدعی شد: «ما اوضاع را در منطقه رصد می‌کنیم تا بفهمیم چه کسی مسئول این حملات بوده است. ما کماکان به همکاری با سعودی‌ها ادامه می‌دهیم تا مبدأ و مسئول حملات را مشخص کنیم. بر اساس شواهدی که تا این لحظه در اختیار داریم، ایران عامل این حملات بوده است.»

 

سخنگوی پنتاگون افزود: «شدت حمله و ماهیت سلاح‌های استفاده شده در آن، با عملیات‌های قبلی حوثی‌ها همخوانی ندارد. حمله به تأسیسات آرامکو یک اقدام بسیار تنش‌زا قلمداد می‌شود.»

 

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «ما با عربستان در حال همکاری هستیم تا از وقوع چنین حملاتی در آینده جلوگیری کنیم. ما به اندازه کافی در خاورمیانه قدرت داریم که بتوانیم از نیروهایمان حفاظت کنیم و جلوی حمله به آنها را بگیریم.»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------