آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

کری: این آمریکا بود که علیه ایران جنگ اقتصادی به راه انداخت



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جان کری
وزیر خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که این آمریکا بود که نخست جنگ اقتصادی را علیه ایران اعلام کرد و به دنبال اعمال فشار حداکثری علیه ایران بود.

به گزارش فارس، «جان کری» وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با برنامه «Face The Nation»  شبکه خبری «سی‌بی‌اس» آمریکا مدعی شد که ایران پشت حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی بوده است، اما عامل اصلی تنش‌های اخیر جنگ اقتصادی واشنگتن علیه تهران است.

 

وی در ادامه گفت: «معتقدم که ایران بالأخره به نحوی در این حمله نقش داشته است... رئیس جمهور کاملا درست عمل کرده که با عجله به سوی گزینه نظامی نرفته است و این کاری است که ما باید انجام می‌دادیم.»

 

کری افزود: «ما همچنین باید ببینیم که چه اتفاقی افتاده است. پس از آنکه ما (از برجام) خارج شدیم، علیه ایران جنگ اقتصادی اعلام کردیم و علیه آنها حداکثر میزان ممکن فشار را وارد آوردیم و کاملا قابل پیش‌بینی بود که این به مناقشه بیشتر منجر می‌شود. بنابراین، ما ورشکستگی یک رویکرد را شاهد هستیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------