آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: ترامپ باید رفع تحریم‌ها علیه ایران را به تأیید کنگره برساند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف
وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی گفت رئیس‌جمهور آمریکا اگر خواستار توافق با ایران است باید رفع تحریم‌ها را در کنگره تصویب کند.

به گزارش فارس،‌ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی سی‌ان‌ان گفت که شاخه زیتون (نماد صلح) ایران همواره بر روی میز قرار دارد و ما بار دیگر آن را نشان می‌دهیم.

 

ظریف در پاسخ به سوال مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره رزمایش نظامی ایران با روسیه و چین در خلیج فارس گفت: «این رزمایش هیچگونه اقدام خصمانه علیه کشوری نیست. این رزمایش برای نخستین بار برگزار می‌شود اما شبیه تشکیل ائتلاف نظامی برای جنگ نبوده و به طور ساده تعامل دوستانه با دو شریک نزدیک است.»

 

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این مصاحبه به شرایط ایران برای گفت‌وگو با آمریکا اشاره کرد و گفت: «پیشنهاد ما هنوز بر روی میز است. اگر رئیس جمهور آمریکا آماده باشد ما نیز آماده هستیم. برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز دائمی در ایران و نظارت دائمی بر تاسیسات هسته‌ای ایران که شامل بیشترین مکانیزم بازدیدهای سرزده بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای باشد و در مقابل نیز ترامپ باید توافق رفع تحریم‌ها را به تایید کنگره آمریکا برساند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------