آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

العبادی: آمریکا هیچ حقی برای تحریم ایران ندارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,حیدر العبادی
"حیدر العبادی" نخست وزیر سابق عراق تاکید کرد که خروج آمریکا از برجام کاری غیرقانونی بوده و آمریکا هیچ حقی در تحریم کردن ایران نداشته و ندارد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر سابق عراق چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العهد عراق، گفت: برجام  یک توافق بین المللی است و خروج آمریکا از آن کاری غیرقانونی و نقض قوانین بین المللی بوده و بر همین اساس تحریم هایی که در پی آن اعمال کرده نیز کاملا غیرقانونی است.

 

وی گفت: بر مبنای قوانین المللی،  آمریکا هیچ حقی در تحریم کردن یکجانبه ایران نداشته و ندارد، چون توافقنامه ای بین المللی بوده که مورد توافق پنج بعلاوه یک و از جمله خود آمریکا قرار گرفته و در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تصویب شده است.

 

العبادی تصریح کرد: همانطور که پیشتر (در زمان نخست وزیری) نیز تاکید کردم این تحریم ها غیر قانونی است.

 

وی افزود: این که یک کشور (آمریکا) بصورت یکجانبه از یک توافقنامه بین المللی خارج شود و تحریم اعمال کند، منطقی جز، زورگویی ندارد یعنی این که آمریکا بدلیل قدرت اقتصادی و تسلطی که بر اقتصاد جهان دارد می خواهد خواسته های خود را به ایران تحمیل کند.

 

از زمان خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران، مقامات و شخصیت های عراقی از طیف های مختلف ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا، بر استقلال رای و تصمیم عراق در خصوص روابط خود با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده اند.

 

حیدر العبادی نیز بارها در کسوت نخست وزیری و پس از آن با این تحریم ها اعلام مخالفت کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------