آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آژانس انرژی اتمی: ایران غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کرده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,آژانس انرژی اتمی
آژانس انرژی اتمی از آغاز غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته توسط ایران خبر داد.

به گزارش فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به اعضای خود گفته ایران غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کرده است. 

 

خبرگزاری رویترز می‌گوید نسخه‌ای از این گزارش محرمانه به رویت این رسانه رسیده است. در این گزارش آمده است: «روز ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹، آژانس تأیید کرد که تمامی آبشارهای نصب شده در خطوط ۲ و ۳ تحقیقات و توسعه در حال انباشت اورانیوم غنی‌شده یا در تلاش برای انباشت آن هستند.»

 

توضیحات نماینده ایران درباره گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، اطلاع داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در گزارشی اعلام کرد که پیکره بندی مجدد خطوط تحقیق و توسعه در کارخانه غنی سازی سوخت نطنز برای آماده سازی جهت نصب ماشین های جدید از انواع مختلف در حال انجام است. 

 

غریب آبادی افزود: برابر این گزارش، زنجیره های ١٠ تایی و ٢٠ تایی IR6 و  و زنجیره ٢٠ تایی IR4 در خطوط سه و چهار تحقیق و توسعه نیز در حال غنی سازی و انباشت اورانیوم غنی شده بوده و یا آماده انباشت اورانیوم غنی شده، شده اند.

 

سفیر کشورمان همچنین اخبار مبنی بر اینکه آژانس این اقدام را نقض برجام خوانده، تکذیب کرد و افزود: آژانس صرفا به راستی آزمایی و انعکاس واقعیت های فنی می پردازد و قضاوت و پیشداوری نمی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------