آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وزیر خارجه اسرائیل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل

وزیر خارجه اسرائیل در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است.…

روحانی نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت و سخنرانی در هفتاد و چهارمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، عصر پنج شنبه به وقت محلی، نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور که روز دوشنبه وارد نیویورک شده بود، در نخستین روز سفر با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدارو گفت و گو کرد.

 

برنامه کاری و فشرده رئیس جمهور از صبح سه شنبه با جلسه مدیران ارشد رسانه های آمریکا آغاز شد و روحانی در ادامه با مرکل صدر اعظم آلمان و همچنین نخست وزیران ژاپن و اسپانیا دیدار و درخصوص راههای گسترش روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 

روحانی روز چهارشنبه را با حضور در محل مجمع عمومی سازمن ملل و سخنرانی در این مجمع و ارایه طرح ائتلاف امید آغاز کرد و در ادامه دیدارها و گفت و گوهای دوجانبه ای با سران برخی دیگر از کشورها از جمله سوییس ، انگلیس و سوئد داشت و در حاشیه این ملاقات ها نیز با شبکه فاکس نیوز مصاحبه کرده و به سوالات این شبکه در خصوص موضوعات منطقه ای و بین الملی پاسخ داد.

 

دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد و روسای جمهور ایرلند و عراق و نخست وزیران هند و اوگاندا وهمچنین نشست با نخبگان سیاست خارجی آمریکا و مصاحبه با شبکه سی بی اس از دیگر برنامه های رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک بود.

 

پایان بخش برنامه های سفربه نیویورک برای هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز کنفرانس خبری با حضور نمایندگان رسانه های بین المللی  بود و پس از آن رئیس جمهور و هیات همراه، نیویورک را به مقصد تهران ترک کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------