آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

حمایت نخست‌وزیر انگلیس از ترور سردار سلیمانی



اخبار,اخبار سیسا تخارجی,بوریس جانسون
بوریس جانسون روز یکشنبه با حمایت تلویحی از ترور سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست تروریست‌های آمریکایی، مدعی شد انگلیس برای کاهش تنش در خاورمیانه تلاش می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه تلویحا از ترور ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی به دست تروریست‌های آمریکایی حمایت کرد.

 

نخست‌وزیر انگلیس اما مدعی شد که لندن برای کاهش تنش در خاورمیانه تلاش می‌کند.

 

دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد جانسون امروز (یکشنبه) تلفنی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در مورد اوضاع منطقه رایزنی کرده و در روزهای آینده نیز با سران کشورهای دیگری گفت‌وگو می‌کند.

 

دفتر جانسون در این بیانیه سردار سلیمانی را تهدیدی برای منافع انگلیس توصیف کرده و مدعی شده است که اقدامات وی عامل بی‌ثباتی در منطقه بوده است.

 

بوریس جانسون با اتهام‌زنی به سردار سلیمانی، گفته است که انگلیس از مرگ وی تأسف نمی‌خورد.

 

نخست‌وزیر انگلیس واکنش احتمالی ایران به ترور فرمانده نظامی خود را عامل تشدید تنش توصیف کرده و گفته است: «روشن است که ندای تلافی‌جویی و انتقام صرفا به خشوند بیشتر در منطقه منجر شده و به نفع هیچ‌کس نیست. ما با تمام طرف‌ها در تماس نزدیک هستیم تا آن‌ها را به کاستن از تنش تشویق کنیم.»

 

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد او و وزیر خارجه این کشور به صورت مستمر با مقامات کشورهای مختلف در منطقه در تماس هستند و روز سه‌شنبه پارلمان انگلیس را در جریان نتایج تماس‌های خود قرار خواهند داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------