آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عراق درخواست خروج نیروهای‌آمریکا را پس گرفت



اخبار,اخبار بین الملل,نیروهای آمریکایی در عراق
روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شده است که دولت عراق درخواست خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور را پس گرفته است.

به گزارش بهارنیوز، محمدعلی حکیم، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگویی تلفنی با همتای هلندی خود بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق تأکید کرد و گفت: عراق هرگز اجازه نخواهد داد که به صحنه جنگ تبدیل شود. طبق گزارش‌ها در حال حاضر حدود 6000 نظامی آمریکایی در چندین پایگاه نظامی در مناطق مختلف عراق حضور دارند. در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخبار منتشر شده درباره آغاز تنظیم پیش‌نویس تحریم‌ها علیه عراق را تکذیب کرد.

 

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی نسبت به اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه مقام‌های ارشد دولت آمریکا تنظیم پیش‌نویس تحریم‌های اقتصادی احتمالی علیه عراق را در پی تهدید ترامپ مبنی بر اعمال تحریم‌ها در صورت مجبور شدن این کشور به خروج نیروهایش از عراق آغاز کرده‌اند، تکذیب کرد. وی در این باره گفت: درحال حاضر هیچ تصمیمی برای تحریم عراق وجود ندارد.


اورتاگوس تصریح کرد: عراق هم‌پیمان آمریکا است و گزینه‌های دیپلماتیک هنوز بر روی میز هستند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلات گاهی میان هم پیمانان به وجود می‌آیند اما گزینه دیپلماتیک بهترین راه برای حل و فصل بحران‌ها و مشکلات ایجاد شده میان آنها است. این اظهارات پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پی تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکا از عراق در پارلمان این کشور، بغداد را تهدید به اعمال "تحریم‌های شدید" و دریافت غرامت‌های میلیاردی کرد. پس از تهدید شدن عراق توسط ترامپ، واشنگتن پست از قول سه مقام آمریکایی نوشت: مقام‌های ارشد دولت آمریکا تنظیم پیش‌نویس تحریم‌های اقتصادی احتمالی علیه عراق را در پی تهدید ترامپ مبنی بر اعمال تحریم‌ها در صورت مجبور شدن این کشور به خروج نیروهایش از عراق آغاز کرده‌اند. در گزارش واشنگتن پست همچنین آمده بود که مذاکرات درباره احتمال تحریم‌ها در مراحل اولیه است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------