آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

وزرای خارجه آمریکا و امارات درباره «ایران» گفت‌وگو کردند/ گفتگوی جانسون و مکرون



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزرای خارجه آمریکا و امارات
وزرای خارجه آمریکا و امارات متحده عربی در برلین درباره موضوعات مختلف از جمله روند اوضاع در غرب آسیا و ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، وزرای خارجه آمریکا و امارات متحده عربی روز یکشنبه در پایتخت آلمان و در حاشیه برگزاری «نشست برلین» درباره آخرین تحولات منطقه و جهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

وبگاه وزارت خارجه آمریکا در این زمینه نوشت: «"مایک پامپئو" وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز با "عبدالله بن زاید آل نهیان" وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در برلین دیدار و گفت‌وگو کرد. وزرای خارجه آمریکا و امارات درباره درگیری‌ها در لیبی گفت‌وگو کردند. پامپئو در این دیدار بر لزوم آتش‌بس پایدار، بازگشت به روند سیاسی تحت نظر سازمان ملل متحد و پایان مداخلات خارجی در لیبی تأکید کرد. پامپئو و وزیر خارجه امارات همچنین درباره ادامه تهدیدهای ایران برای منطقه گفت‌وگو کردند.»

 

جانسون و ماکرون درباره ایران گفت‌وگو کردند

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه در حاشیه نشست برلین، مدعی شدند که به توافق هسته‌ای با ایران متعهد هستند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی دولت انگلیس پس از دیدار این دو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در خصوص ایران، دو رهبر مجدداً بر تعهد خود نسبت به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) تأکید کردند و لزوم تعریف چارچوبی بلندمدت برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مورد تأیید قرار دادند».

 

این بیانیه می‌افزاید: «آن‌ها اهمیت کاهش تنش و تلاش برای یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای تنش‌های کنونی به همراه شرکای بین‌المللی را تصدیق کردند».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------