آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پمپئو مدعی پیشنهاد کمک به ایران برای مقابله با کرونا شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پمپئو
وزیر امور خارجه آمریکا برای ارائه توضیحاتی درباره اقدام اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که برای ارائه توضیحاتی درباره سیاست‌های اخیر آمریکا در برابر ایران و به ویژه توجیهات دولت آمریکا برای به شهادت رساندن سردارقاسم  سلیمانی در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده است، در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره شیوع کرونا در ایران مدعی شد: ما پیشنهادهایی برای ارائه کمک به ایران داده‌ایم. زیرساخت بهداشتی آن‌ها قوی و به‌روز نیست، تمایل آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره آن‌چه واقعا در حال رخ دادن است قوی نبوده است، این ایران است که اطلاعات را به اشتراک نمی‌گذارد.

 

پمپئو باری دیگر ادعاهای دولت آمریکا علیه ایران را تکرار و ایران را اولین کشور حامی تروریسم و بزرگ‌ترین کشور حامی یهودی‌ستیزی خواند که می‌خواهد اسرائیل را از روی زمین محو کند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به حادثه هواپیمای اوکراینی در ایران مدعی شد که ایران مسئول سرنگون کردن  یک هواپیمای غیرنظامی در ماه ژانویه بوده که هنوز هم جعبه‌سیاه را تحویل نداده است.

 

او در ادامه با مطرح کردن ادعاهایی که برخی مداخله در امور داخلی ایران و برخی دیگر نیز به نقش ایران در منطقه اشاره داشتند، گفت که  دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نه به خطر امنیت ملی که از جانب ایران متوجه آمریکا، دوستان و متحدان آن است راضی خواهد شد و نه آن را تحمل خواهد کرد. کارزار فشار حداکثری ما بر کاهش این خطرات و تغییر رفتار ایران معطوف است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایی علیه سردار شهید  قاسم سلیمانی مطرح کرد و حذف  سردار سلیمانی از میدان مبارزه را اقدامی تنش‌زدایانه خواند.

 

پمپئو همچنین اذعان کرد که تعدادی از آمریکایی‌ها در حمله ایران به عین‌الاسد مجروح شدند و مدعی شد که ایران می‌داند که اگر ما خیلی سخت نمی‌گیریم این سیاست بازدارندگی ماست.

 

او همچنین در ادامه مدعی شد که با خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها بر ایران، از آن‌چه وی کارزارهای ترور و ایجاد بی‌ثباتی آن می‌خواند، جلوگیری به عمل آمده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------