آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

ترامپ دستور شلیک به 'قایق‌های مزاحم ایرانی' را صادر کرد/ یک مقام پنتاگون: دستوری به ما داده نشده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور شلیک به 'قایق‌های مزاحم ایرانی' را صادر کرد.

به گزارش انتخاب، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: به نیروی دریایی آمریکا دستور داده ام تا به سمت قایق های تندرو ایرانی که کشتی های ما را آزار می دهند، تیر اندازی کرده و آنها را نابود کنند.

 

روز 27 فروردین نیروی دریایی آمریکا مدعی شد ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران در شمال خلیج فارس چندین بار برای شش ناوجنگی آمریکایی «مزاحمت» ایجاد کرده و در فاصله خطرناکی به آنها نزدیک شده‌اند.

 

آمریکایی‌ها مدعی شدند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند اما تا یکساعت با پاسخی از جانب شناورهای ایرانی مواجه نشده‌اند.

 

طبق ادعای ناوگان پنجم آمریکا، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قایق‌های ایران به فاصله ۵۰ یاردی ناو یو‌اس‌اس بی‌ پولر و به فاصله ۱۰ یاردی ناو یو‌اس‌سی‌ جی مائویی نزدیک شده‌اند.

 

روز 31 فروردین نیز روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای تاکید کرد: مستندات خلاف ادعای آمریکایی ها است و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

 

مقام پنتاگون توئیت ترامپ درباره حمله به قایق‌های ایران را رد کرد

یک مقام پنتاگون در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت این وزارتخانه هیچ دستورالعملی مبنی بر دستور ترامپ جهت هدف قرار دادن قایق‌های ایران دریافت نکرده است. 

 

یک مقام ارتش آمریکا هم گفت بعد از رویارویی شناورهای نظامی ایران و کشتی آمریکایی در خلیج فارس در هفته گذشته اتفاق دیگری بین نیروهای ایران و آمریکا رخ نداده است.

 

معاون وزیر دفاع آمریکا: ترامپ تنها سعی داشت به ایران هشدار دهد

دیوید نورکویست معاون وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به توییت اخیر ترامپ اعلام کرد: رئیس‌جمهور امروز هشدار مهمی به ایرانیان داد. او تنها سعی داشت تایید کند که تاکید کند تمام کشتی‌های ما حق دفاع شخصی دارند. این پاسخ رئیس‌جمهور به رفتار بد ایرانیان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------