آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مشاور امنیت ملی آمریکا: برجام توافقی یکجانبه بود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مشاور امنیت ملی آمریکا
مشاور امنیت ملی آمریکا از اقدام رئیس‌جمهور این کشور در خروج از برجام دفاع کرده و این توافق هسته‌ای را «توافقی یکجانبه» توصیف کرده است.

به گزارش فارس، «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یادداشتی از اقدامات مختلف دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از جمله خروج از «برجام» دفاع کرده است.

 

او در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌پست نوشته است: «سال ۲۰۱۸ ترامپ کشورمان را از برنامه جامع اقدام مشترک، یعنی توافق یکجانبه دیگری که جلوی جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران را نمی‌گرفت خارج کرد. ایران اکنون از هر زمان دیگر فاصله کمتری با غنی‌سازی مقادیر کافی اورانیوم جهت ساخت یک بمب هسته‌ای قرار دارد و ۶ سال گذشته را به توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک خودش اختصاص داده است.»

 

اوبراین در ادامه خاطرنشان کرده است: «از آن بدتر، برجام طناب نجاتی از پول نقد برای رژیم تهران ارسال کرد. سران ایران به جای کمک به مردم خودشان به تأمین مالی تروریسم و جنگ‌های نیابتی در سراسر منطقه روی آوردند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------