آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ایران مقام سابق امریکایی را تحریم کرد/ ممنوعیت ویزا، توقیف اموال و منع استفاده از بانک های ایرانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ریچارد گلدبرگ
وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد "ریچارد گلدبرگ" عضو وابسته به بنیاد دفاع از دموکراسی ها و دستیار سابق جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا را تحریم کرده است.

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه در این باره آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مطابق با ماده ۴ و ۵ قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، مصوب ۱۳۹۶/۵/۲۲ و به منظور حصول اهداف قانون فوق در اِعمال تحریم علیه اشخاص آمریکایی که در تروریسم اقتصادی علیه منافع دولت و شهروندان جمهوری اسلامی ایران مشارکت موثر دارند، آقای "ریچارد گلدبرگ" عضو وابسته به بنیاد دفاع از دموکراسی ها و دستیار سابق جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا را تحت تحریم های مندرج در مواد ۶ تا ۸ قانون موصوف قرار می دهد.

 

مجازات ها در قالب مواد 6 تا 8 چیست؟

ماده۶ ـ صدور روادید ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه‌شده وفق تبصره‌های مواد (۴) و (۵) این قانون ممنوع است.

 

ماده۷ـ قوه قضائیه موظف است کلیه اموال و دارایی‌های اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه‌شده وفق تبصره‌های مواد (۴) و (۵) این قانون را در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران توقیف نماید.

 

ماده۸ ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است کلیه تراکنش‌های مالی مربوط به اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه‌شده وفق تبصره‌های مواد (۴) و (۵) این قانون را که در نظام مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران انجام شود متوقف و حسابهای بانکی آنها را مسدود نماید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------