آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

کوشنر: پیگیر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران هستیم/ هلگا اشمید: طرف‌های برجام مصمم به حفظ آن هستند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جارد کوشنر
داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای سه‌شنبه گفته واشنگتن، مجدانه تلاش برای بازگرداندن قطعنامه‌های تحریمی سازمان ملل علیه ایران را پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس، «جارد کوشنر»، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای سه‌شنبه گفته دولت این کشور «مجدانه» تلاش برای بازگرداندن قطعنامه‌ای تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را پیگیری می‌کند.

 

کوشنر که در امارات حضور دارد در مصاحبه با پایگاه «نشنال» ادعاها علیه ایران را تکرار کرد و گفت: «اگر به جاهایی که ایران حضور دارد نگاه بکنید، می‌بینید آنها همه جا هستند؛ نمایش وحشت است. آنها در یمن حضور دارند و یمن بی‌ثبات شده است؛ در سوریه بازیگرند و در عراق حضور دارند که بی‌ثبات شده است. در لبنان حضور شدید دارند و می‌بینید که چه بر سر دولت آنجا آمده است.»

 

او در بخش دیگری از این مصاحبه، تلاش برای بازگرداندن محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران را بخشی از تلاش‌ها برای «مهار ایران» توصیف کرده است.

 

کوشنر گفت: «مسیر بسیاری روشنی برای بازگرداندن این قطعنامه‌ها وجود دارد چون ایران همه اقدامات مخربی را که باعث بی‌ثبات شدن منطقه می‌شوند انجام داده است و این چیزی است که ما داریم مجدانه پیگیری می‌کنیم. فکر نمی‌کنم اگر ایران به سلاح‌های پیشرفته‌تر دسترسی داشته باشد، دنیا به مکان امن‌تری تبدیل شود.»

 

هلگا اشمید: طرف‌های برجام مصمم به حفظ آن هستند

«هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تأکید کرد که طرف‌های برجام علی‌رغم چالش‌های موجود مصمم هستند که این توافق را حفظ کرده و راهی برای اجرای کامل آن بیابند.

 

هلگا اشمید که به نیابت از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام در نشست وین حضور داشت، دقایقی پس از پایان این نشست طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست من هم‌اکنون به پایان رسید. نکته مهمی که مشاهده کردم این بود که طرف‌های مشارکت‌کننده علی‌رغم چالش‌های موجود، همه مصمم به حفظ برجام و یافتن راهی برای تضمین اجرای کامل این توافق هستند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------