آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا: چین و روسیه در صورت فروش تسلیحات به ایران تحریم می شوند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پومپئو
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در گفت وگو با تارنمای واشنگتن اگزمینر، تهدید کرد که کشورش در صورت فروش تسلیحات چین و روسیه به ایران، آنها را تحریم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پمپئو به تارنمای آمریکایی واشنگتن اگزمینر گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در پی اقدام برای خروج از توافق هسته ای ۲۰۱۵ و ازسرگیری تحریم های بین المللی علیه ایران، در صورت صدور مجوز پکن برای فروش تسلیحات به ایران،تحریم هایی علیه پکن وضع و اعمال خواهد کرد.

 

وی بدون اشاره به همراهی نکردن اعضای شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی از رویکرد یکطرفه واشنگتن برای گسترش تحریم های ضد ایرانی، افزود: ما قصد داریم هرگونه نقض تحریم های تسلیحاتی ایران را پیگیری کرده تا بتوانیم به سرچشمه آن دست یافته و به آن واکنش نشان دهیم، چه این موارد نقض از سوی چین باشد یا روسیه، چه در مورد فروش سلاح باشد یا معاملات اقتصادی دیگر. قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کاملا جدی هستند.

 

پمپئو همچنین با انتقاد از قدرت های اروپایی به علت اجازه دادن به اسطوره مقدس برجام باقی مانده در اذهانشان به عنوان توافقی ارزشمند، آنها را از همسویی با ایالات متحده در شورای امنیت، بازدارد، مدعی شد که مزایا و منافع تلاش های واشنگتن برای جلوگیری از خرید تسلیحات تازه توسط ایران، برای اروپائیان بیش از آمریکاست.

 

وی ادعا کرد که تانک ها، سامانه های دفاع هوایی یا سامانه های دفاع موشکی چینی فروخته شده به ایران در مرحله نخست مردم این کشور، در مرحله دوم مردم خاورمیانه و سپس ساکنان اروپا را تهدید می کند و امنیت ملی کشورهای اروپایی واقعا تحت تاثیر این سامانه های موشکی و دفاع هوایی ایران تضعیف می شود.

 

پمپئو در باره احتمال وادار شدن سران کشورهای اروپایی به همکاری با واشنگتن برای اجرای تحریم ها بر چین حتی در صورت تمایل نداشتن آنها به پذیرش استدلال های حقوقی واشنگتن، گفت که افکار عمومی کشورهایشان، آنها را وادار به پذیرش این موضوع خواهد کرد. به نظر من در صورت فروش سامانه های تسلیحاتی چینی به ایران، مردم اروپا به این طرز فکر خواهند رسید که دولت هایشان نباید از این امر حمایت کند و در واقع باید هم راستا با ایالات متحده برای اجرای قطعنامه های کنونی شورای امنیت کمک و همکاری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------