آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

رئیس جدید کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: برای بازگشت به برجام تلاش خواهم کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,رئیس جدید کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
رئیس جدید کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بخشی از بیانیه امروز خود خواستار تلاش برای بازگشت به برجام شده است.

به گزارش فارس، قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران)، «گرگوری میکس» را به عنوان رئیس جدید کمیته امور خارجی این مجلس انتخاب کردند.

 

میکس نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار است که به این سمت انتخاب شده. انتظار می‌رود او در این سمت همکاری‌های نزدیکی با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در خصوص مسائل مربوط به ایران و دیگر مسائل مرتبط با سیاست خارجی آمریکا داشته باشد.

 

میکس در بیانیه‌ای که بعد از انتخابش به این سمت منتشر کرده گفته که برای بازگرداندن آمریکا به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) و سازمان جهانی بهداشت تلاش خواهد کرد.

 

او در این بیانیه تصریح کرده است: «برای پیوستن دوباره به برجام و سازمان جهانی بهداشت تلاش خواهیم کرد، اما لازم است که ائتلاف‌های جدیدی هم برای پرداختن به بحران موجودیتی تغییرات جوی و تهدیدهای نوظهور تشکیل دهیم.»

 

این قانونگذار ارشد آمریکایی در ادامه با تأکید بر اینکه تحقق این اهداف در گروه تجدیدساختار وزارت خارجه دولت «جو بایدن» است گفت که کمیته تحت نظر او در تشکیل این وزارتخانه، «نقشی پیشرو» بازی خواهد کرد.

 

در این بیانیه آمده است: «هیچ‌کدام از این کارها بدون بازسازی وزارت خارجه‌مان قابل تکمیل نیست. دیپلماسی باید به عنوان نخستین ابزار پیشبرد سیاست خارجی در خط مقدم و مرکز امور قرار گیرد نه اینکه بعد از اقدام نظامی نقش ثانوی داشته باشد.»

 

در ادامه آمده است: «کمیته امور خارجی بایستی در بازسازی وزارت خارجه آمریکا نقش پیشرو داشته باشد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------