آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

وزیر خارجه آمریکا در دولت بایدن: در کنار متحدانمان برای مقابله با ایران آماده‌تر هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه جدید آمریکا مدعی شد این کشور در کنار متحدانش از موقعیتی بهتر برای مقابله با تهدیدهای ایران برخوردار خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه پیشنهادی «جو بایدن» مدعی شد که آمریکا در کنار متحدانش از موقعیتی بهتر برای مقابله با تهدید‌های ایران برخوردار خواهد بود.

 

بلینکن در جلسه سنا برای وی ادعا کرد: «در کنار متحدانمان موقعیت بهتری برای مقابله با تهدید‌های ناشی از روسیه، ایران و کره شمالی خواهیم داشت.»

 

وی در ادامه افزود: «دولت بایدن به جلوگیری از تحقق هدف ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متعهد است. توافق هسته‌ای در محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران موفق بود و خروج از آن به ایران فرصت برای کار بر روی غنی سازی داد.»

 

این مقام آمریکایی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «ما به دنبال توافقی طولانی‌تر و قویتر با ایران هستیم، آمریکا مسئولیت جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌‌ای را دارد.»

 

بلینکن در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت «توافق ابراهام از امنیت اسرائیل و ثبات در منطقه حمایت می‌کند. به دنبال راه حل دو دولتی در خاورمیانه هستیم اما شک دارم در کوتاه مدت به آن برسیم.»

 

بلینکن در اظهاراتی بی‌اساس ضمن دفاع از جنایت دولت آمریکا مبنی بر ترور سردار سلیمانی، مدعی شد «از کشته شدن قاسم سلیمانی ناراحت نیستم، زیرا باعث ریخته شدن خون‌های زیادی بود. سربازان آمریکایی پس از کشته شدن سلیمانی زخمی شدند.»

 

این مقام آمریکایی همچنین گفت: «از رویکرد سفت و سخت ترامپ در مقابله با چین حمایت می‌کنم.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------