آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

غریب آبادی: سانتریفیوژهای جدید در نطنز و فردو نصب شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,کاظم غریب آبادی
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در وین از نصب سانتریفیوژهای جدید در تاسیسات نطنز و فردو در چارچوب گام‌های کاهنده ایران ذیل برجام خبر داد.

به گزارش ایرنا، «کاظم غریب آبادی» روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در توییتر نوشت: ضمن سپاس از دانشمندان سختکوش هسته ای کشورمان، دو زنجیره ۳۴۸ تایی از سانتریفیوژهای آی.آر.دو.ام با ظرفیت تقریبی چهار برابر نسبت به نوع آی.آر.یک با موفقیت در نطنز نصب شده و در حال کار با یو.اف.شش هستند.

 

وی با بیان اینکه «نصب دو زنجیره سانتریفیوژهای آی.آر.شش هم در فردو آغاز شده است» افزود: نصب تعداد بیشتری از سانتریفیوژهای جدید، در راه است.

 

سفیر کشورمان در همین حال خاطر نشان کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز قادر به انجام فعالیت های راستی آزمایی است و از پیشرفت های برنامه ریزی شده در این زمینه، مطلع می شود.

 

ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز کرد.

 

بر این اساس، ایران با صدور بیانیه‌ای در ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸، آخرین گام کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد که طبق آن، تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته‌ای ایران فقط بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می‌یابد.

 

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است در صورت اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از  سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------