آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

۲ طرح جدید در کنگره آمریکا علیه ایران ارائه شد/ تصویب ۲ طرح مهاجرتی درمجلس نمایندگان



کنگره آمریکا,اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی
پس از برگزاری نشست کمیته مطالعات جمهوریخواهان، ۲ طرح جدید در کنگره آمریکا علیه ایران ارائه شد.

به گزارش مهر، «واشنگتن فری بیکن» که از پایگاه‌های اینترنتی نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است، اعلام کرد که مقامات سیاست خارجی جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از پیوستن احتمالی دولت کنونی آمریکا به برجام، امروز جمعه دو لایحه جدید را ارائه کردند که ممکن است به افزایش تحریم های اقتصادی علیه ایران منتهی شود.

 

بر اساس اعلام این پایگاه اینترنتی، دو لایحه جدید، گروه‌های مقاومت در عراق را به عنوان «سازمان‌های تروریستی» معرفی کرده و تحریم‌های جدیدی را به بهانه «نقض حقوق بشر» علیه مقامات ایرانی اعمال می‌کند.

 

بنا بر اعلام منابع آگاه، این طرح‌ها یک روز پس از برگزاری نشست مجازی اعضای کمیته مطالعات جمهوری‌خواه با مورگان اورتاگاس سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و برایان هوک نماینده سابق آمریکا در امور ایران درباره «چگونگی دفاع از کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران در کنگره» ارائه شد.

 

***

 

مجلس نمایندگان آمریکا ۲ طرح مهاجرتی را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای فراهم کردن امکان کسب شهروندی آمریکا برای ۳ میلیون مهاجر غیرقانونی که در کودکی وارد این کشور شده‌اند و ۱ میلیون کارگر غیرقانونی کشاورزی را تصویب کرد.

 

طرح مذکور که با ۲۲۸ رأی موافق در برابر ۱۹۷ رأی مخالف به تصویب رسید، به ۲ میلیون مهاجر که در کودکی وارد این کشور شده‌اند امکان می‌دهد تا با داشتن شرایط لازم در بازه زمانی مشخص شهروند آمریکا شوند.

 

همچنین این طرح زمینه کسب شهروندی برای صدها هزار مهاجر که به دلایلی از کشورهای مختلف به ایالات متحده آمریکا پناهنده شده‌اند را نیز فراهم می‌کند.

 

طرح دیگری که با ۲۴۷ رای موافق در برابر ۱۷۴ رای مخالف تصویب شد، به حدود یک میلیون کشاورز مهاجری که به صورت غیرقانونی در ایالات متحده مشغول کار هستند مربوط است.

 

هر دو طرح برای تبدیل شدن به قانون به تایید مجلس سنا و امضای جو بایدن رئیس جمهور امریکا نیاز دارند؛ اما انتظار می‌رود که پذیرش لوایح مذکور در مجلس سنا دشوارتر باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------