آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

خطیب‌زاده: ایران هیچ پیام مستقیم یا غیرمستقیمی از آمریکا دریافت نکرده است



سعید خطیب زاده,اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی
«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران در مصاحبه‌ای گفت ایران تا کنون هیچ پیام مستقیم یا غیرمستقیم از دولت جدید آمریکا دریافت نکرده است.

به گزارش فارس، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز ۲۲ اسفند مدعی شده بود گفته بود دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن»، در حال پیش بردن «دیپلماسی غیرمستقیم» با ایران است. او گفت: «دیپلماسی با ایران در جریان است، البته نه به شکل مستقیم. در مقطع فعلی منتظریم بشنویم ایرانی‌ها چطور می‌خواهند پیش بروند.» او گفته گفت‌وگوها از کانال اروپایی‌ها و از کانال‌های دیگر ادامه دارند.

 

سعید خطیب‌زاده روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری اس‍پوتنیک این ادعای سالیوان را رد کرد. او گفت: «تا الان، ایران هیچ پیامی خواه مستقیم یا غیرمستقیم از دولت جدید آمریکا دریافت نکرده است.»

 

به نوشته اسپوتنیک، آقای خطیب‌زاده همچنین گفت با توجه به آنکه این واشنگتن بوده که از «یکی از طولانی‌ترین و مفصل‌ترین توافقات بین‌المللی خارج شده» جمهوری اسلامی ایران هم قصد ارسال هیچ پیامی به آمریکا ندارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «برجام، یک نقشه‌راه تعریف‌شده دارد... به همین دلیل است که مذاکره [با آمریکا برای بازگشت این کشور به برجام] هم ضرورتی ندارد. ما نیازی به ارسال یا دریافت پیام هم نداریم.»

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد تنها چیزی که لازم است این است که آمریکا به تعهداتش پایبند شود، به برجام برگردد و تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------