آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ظریف: چین دوست دوران سختی‌هاست/ رفع تحریم‌ها علیه ایران، می تواند زمینه اجرای کامل برجام را فراهم آورد



ظریف و وزیر خارجه چین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، امروز با وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، که دیروز در راس هیاتی وارد تهران شده است دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، دو طرف در این دیدار، در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. 

 

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوش آمد گویی به وزیر امور خارجه چین، به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین اشاره کرد و افزود: البته سابقه روابط دو تمدن بزرگ ایران و چین به قرن‌ها قبل باز می‌گردد و با امضای نقشه راه برنامه همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری خلق چین روابط دو کشور بیش از پیش مستحکم‌تر خواهد شد.

 

ظریف چین را دوست دوران سختی‌ها دانست و افزود: بر همین اساس ما از مواضع و اقدامات چین در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تشکر و قدردانی می‌کنیم. 

 

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر لزوم عمل ایالات متحده به تمامی تعهدات برجامی خود اضافه کرد: رفع تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند زمینه اجرای کامل برجام را فراهم آورد.

 

ظریف برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در پکن در سال  ۲۰۲۲ را رویدادی مهم دانست و تلاش‌های سیاسی برای کم‌اهمیت جلوه دادن این رویداد بین‌المللی را رد کرد. 

 

وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، نیز در این دیدار فرا رسیدن سال نو و نوروز ۱۴۰۰ را تبریک گفت و با اشاره به بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک فیمابین تصریح کرد: روابط دوکشور در حال حاضر به سطح مشارکت راهبردی رسیده و چین به دنبال ارتقای همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

 

وزیر امور خارجه چین تصریح کرد: امضای نقشه راه همکاری‌های راهبردی دو کشور نشان‌دهنده اراده پکن برای تنظیم روابط در بالاترین سطح ممکن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------