آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ابراز نگرانی شماری از جمهوری‌خواهان از احتمال لغو برخی تحریم‌های ایران



کنگره آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
شماری از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا از انتشار برخی گزارش‌ها در خصوص احتمال ارائه پشنهادی جدید توسط دولت این کشور به ایران، ابراز نگرانی کرده‌ و آن را «عصبانی‌کننده» خوانده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه واشینگتن فری‌بیکن، شماری از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا از انتشار برخی گزارش‌ها در خصوص احتمال ارائه پشنهادی جدید توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور به ایران، ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

«اندی بار» نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در مجلس نمایندگان، احتمال تسهیل تحریم‌ها علیه ایران را «نگران‌کننده» خواند.

 

«جو ویلسون» و «برایان استایل» نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت‌های کارولینای جنوبی و ویسکانسین نیز احتمال چنین اقدامی را «عصبانی‌کننده» خوانده و ابراز امیدواری کردند که این گزارش واقعیت نداشته باشد.

 

پیش از این، پایگاه اینترنتی «پولتیکو» گزارش داد که دولت بایدن برای رفع بن‌بست ایجاد شده در پرونده هسته‌ای، پیشنهاد جدیدی به ایران ارائه خواهد کرد.

 

در این گزارش با استناد به دو منبع آگاه آمده است که این پیشنهاد توسط مقام‌های دولت بایدن طی روزهای آینده به ایران ارائه خواهد شد و مبتنی بر آغاز گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن است.

 

یکی از این منابع با اعلام این‌که کار روی جزئیات این طرح پیشنهادی همچنان ادامه دارد، گفت که در چارچوب این پیشنهاد از ایران خواسته می‌شود که برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود از جمله کار روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف کند و در عوض، بخشی از تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه تهران لغو خواهد شد.

 

پولتیکو، نوشت که هنوز مشخص نیست که ایران این پیشنهاد را می‌پذیرد یا خیر.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------