آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نشست کمیسیون مشترک برجام پایان یافت؛ دیپلمات‌ها برای مشورت به تهران بازمی‌گردند



اخبار،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یکی دیگر از سلسله جلسات نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعت چهارده به وقت وین در گراندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگوها در هفته آینده ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگوها پرداختند. 

 

در نشست امروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفتگوها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.‌ 

 

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت و گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، گفت و گوها را متوقف خواهد کرد. 

 

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام  ایجاد شود. 

 

هیات ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام،  گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

 

بیانیه هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام

کمیسیون مشترک برجام، در روز سه‌شنبه، کار خود را با تشکیل نشست‌های حضوری در وین ادامه داد. کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای برجام است.

 

این نشست کمیسیون مشترک که به ریاست، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی، انریکه مورا، از جانب نماینده عالی اتحادیه اروپایی جوزپ بورل برگزار شد و نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران حضور داشتند.

 

مشارکت کنندگان، در جریان پیشرفت‌های حاصل در مباحث مطروحه در وین در خصوص تدابیر مشخص لازم برای رفع تحریمها و امور هسته‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام و اجرای موثر و کامل آن، قرار گرفتند.

 

کمیسیون مشترک تصمیم گرفت که کارگروه سومی برای آغاز بررسی ترتیب تدابیر مرتبط ایجاد شود.

 

مشارکت‌کنندگان بر عزم خود برای پیگیری تلاشهای مشترک دیپلماتیک، از جمله در کمیسیون مشترک و از طریق ادامه ارتباطات مجزای هماهنگ‌کننده با همه اعضای برجام و آمریکا، تاکید کردند.

 

کمیسیون مشترک طی هفته آتی برای ادامه کار مجدداً تشکیل خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------