آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

اتحادیه اروپا: تلاش‌ها برای احیای برجام، تشدید شده است/ رایزنی روسیه و آمریکا درباره برجام



کمیسیون برجام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (امروز) ضمن تاکید بر تشدید شدن تلاش‌ها برای احیای برجام، درباره انتخابات سراسری در فلسطین اظهارنظر و از مواضع رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش فارس، یک سخنگوی اتحادیه اروپا در اظهارنظری درباره ادامه گفت‌و‌گوها در وین پایتخت اتریش درباره برجام اعلام کرد که تلاش‌ها برای احیای این توافق تشدید شده است.

 

منابع رسانه‌ای از قبیل «العربیه» در خبری فوری، نقل و قولی از یک سخنگوی اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) منتشر کردند.

 

طبق گزارش‌ها، این سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که تلاش‌ها به منظور موفق کردن احیای توافق هسته‌ای ایران تشدید شده است.

 

اظهارنظر این مقام اتحادیه اروپا درباره تشدید تلاش‌ها به منظور احیای برجام در شرایطی انجام شده که رایزنی‌ها در وین پایتخت اتریش درباره شرایط لازم برای احیای این توافق ادامه دارد.

 

***

 

رایزنی روسیه و آمریکا درباره برجام

"میخائیل اولیانوف" سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توئیتر افزود: دو طرف بحث‌های مفصل و مفیدی را درباره موضوعات مهمی که در جریان مذاکرات جاری وین در خصوص احیای کامل برجام در دست بررسی است، داشتند.

 

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. کاخ سفید هم رابرت مالی را به وین اعزام کرده تا از طریق رایزنی با اعضای برجام ترتیباتی را برای بازگشت آمریکا به این توافق مسیریابی کند. جمهوری اسلامی ایران با توجه به خروج یکجانبه دولت ترامپ از توافق هسته‌ای هیچ ملاقاتی با طرف آمریکایی در وین نداشته است.

 

اعضای برجام تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آوردند. دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام سه‌شنبه گذشته با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد. در این جلسه حاضرین تصمیم به تسریع روند گفت‌ وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد.

 

همچنین تصمیم گرفته شد که گروه سوم با نام «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌ وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------