آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آژانس: سطح غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز به ۶۳ درصد رسیده است



سطح غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که بر اساس نمونه‌گیری‌های انجام شده توسط بازرسان این نهاد، سطح غنی‌سازی اورانویم در تأسیسات غنی‌سازی نطنز به ۶۳ درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری رویترز سه‌شنبه شب گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی با استناد به نمونه‌گیری‌های انجام شده توسط بازرسان خود در ایران اعلام کرده است که سطح غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای نطنز به 63 درصد افزایش یافته است.

 

روز سه‌شنبه 24 فروردین سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات پیرامون احیای برجام، اعلام کرد که ایران قصد دارد غنی‌سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را در تأسیسات هسته‌ای خود آغاز کند و این تصمیم را به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسانده است.

 

متعاقباً بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس برای آغاز غنی‌سازی 60 درصدی در راستای دستور رئیس جمهور اعلام کرد که مقدمات اجرایی این کار از سه‌شنبه‌شب (24 فروردین) در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز می‌شود.

 

روز شنبه 28 فروردین‌ماه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌ای در خصوص غنی‌سازی 60 درصدی در تأسیسات نطنز اظهار داشت: «آژانس امروز تأیید کرد که ایران از طریق گازدهی UF6 غنی‌سازی‌شده تا سطح 5 درصد به دو آبشار از سانتریفیوژهای IR-4 و IR-6 به‌طور همزمان، اقدام به غنی‌سازی اورانیوم 235 تا سطح 60 درصد در کارخانه غنی‌سازی سوخت هسته‌ای نطنز کرده است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------