آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

واکنش ظریف به معلق شدن حق رأی ایران در سازمان ملل



ظریف،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه ایران به معلق شدن حق رأی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به معلق شدن حق رأی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

 

ظریف در توییتر نوشت: «در دنیایی که "سیاه، سفید است" سازمان ملل ایران را به دلیل بدهی، از حق رأی در مجمع عمومی سازمان ملل محروم کرد. آنچه در نظر گرفته نشد این است: تروریسم اقتصادی به ایران اجازه پرداخت بابت غذا نمی‌دهد چه برسد به بدهی‌های سازمان ملل. این نامه من به آنتونیو گوترش است. پی‌نوشت: سازمان ملل می‌تواند این پول را از محل ۱۱۰ میلیون دلاری که آمریکا در دزدی دریایی اخیر به سرقت برد نیز به دست بیاورد.»

 

ظریف به همراه این پیام در توییتر، تصویری از نامه‌اش به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد که به زبان انگلیسی نوشته شده منتشر کرده است. 

 

منظور وزیر خارجه ایران از سرقت ۱۱۰ میلیون دلاری آمریکا، اقدام واشنگتن در فروش حدود ۲ میلیون بشکه نفت خام ایران بعد از توقیف یک نفتکش است. 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس چند روز پیش گزارش داده بود آمریکا ۲ میلیون بشکه محموله نفت نفتکش «آشیلاس» که در سواحل فجیره امارات توقیف شده بود را به قیمت حدوداً ۵۵ دلار به ازای هر بشکه فروخته است.

 

دولت آمریکا هنگام صدور دستور توقیف این محموله مدعی شده بود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قصد داشته این محموله را به صورت مخفیانه به خارج از ایران منتقل کند. ایران، توقیف این محموله را «دزدی دریایی» توصیف کرد.

 

منابع آگاه گفتند، دستور این توقیف در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا صادر شده بود. دولت ترامپ سیاستی را در پیش گرفته بود که هدف آن به صفر رساندن فروش نفت ایران بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------