آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ارائه طرحی در سنای آمریکا برای منوط کردن توافق با ایران به کسب اجازه از کنگره



سنای آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی طرحی ارائه کرده‌اند که خواستار منوط کردن هر گونه توافق با ایران به کسب اجازه از نهاد قانونگذار در آمریکا است.

به گزارش فارس، گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا امروز جمعه طرحی ارائه کردند که در صورت تصویب، هر گونه توافق با ایران در موضوع برنامه هسته‌ای را به کسب مجوز از نهاد قانونگذار آمریکایی منوط می‌کند.

 

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به جریان‌نومحافظه‌کار در آمریکا می‌گوید نسخه‌ای از این طرح در اختیار این رسانه قرار گرفته است.

 

با آنکه سناتورهای جمهوری‌خواه امید چندانی برای به تصویب رساندن این طرح در مجلس سنا که کنترل آن در اختیار قانونگذاران دموکرات است ندارند ارائه آن نشان‌دهنده آخرین تلاش‌های مخالفان برجام برای سنگ‌اندازی در مسیر بازگشت آمریکا به این توافق است.

 

«ران جانسون»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین در مجلس سنا و ۲۱ نفر دیگر از سناتورهای جمهوری‌خواه این طراح را ارائه کرده‌اند.

 

این گروه از سناتورها می‌گویند توافق با ایران توسط دولت «جو بایدن» بایستی به شکل معاهده باشد. طبق قوانین آمریکا، معاهده‌ها به تأیید دو سوم اعضای مجلس سنا برسند.

 

واشنگتن‌فری‌بیکن، یکی از اهداف معرفی این طرح را ارسال پیامی به ایران دانسته، مبنی بر اینکه هر گونه توافق با دولت بایدن چنانچه به تصویب کنگره نرسد، از شانس اندکی برای بقا در دولت بعدی آمریکا برخوردار خواهد بود.

 

جانسون در بیانیه‌ای گفت: «حرف رئیس‌جمهور ریگان درباره صلح از طریق قدرت حرف صحیحی بود. متأسفانه، دشمنان ما می‌دانند که دولت بایدن در همان مسیر فاجعه‌بار و ضعیف رئیس‌جمهور اوباما گام گذاشته است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------