آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

عضویت ایران در پیمان شانگهای قطعی شد



عضویت ایران در پیمان شانگهای،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که موانع سیاسی برای عضویت ایران در پیمان شانگهای برداشته شده و با طی تشریفات فنی، عضویت ایران نهایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز چهارشنبه پس از گفتگو با «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد: موانع سیاسی برای عضویت ایران در پیمان شانگهای برداشته شده و با طی تشریفات فنی، عضویت ایران نهایی خواهد شد.

 

نشست سالیانه شورای سران دولت‌های عضو سازمان همکاری شانگهای قرار است روزهای ۱۶ و ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ برابر با ۲۵ و ۲۶ شهریورماه سالجاری در پایتخت تاجیکستان برگزار شود.

 

بنابر اخبار رسیده به «نورنیوز»؛ با دعوت رسمی تاجیکستان بعنوان رئیس دوره‌ای این سازمان از ایران برای حضور در این نشست، آیت‌الله رئیسی در این نشست حضور خواهد یافت.

 

ایران که از سال ۲۰۰۵ تاکنون به عنوان عضو ناظر در این سازمان حضور دارد، این بار با درخواست رسمی روسیه به عنوان عضو دائم پذیرفته خواهد شد.

 

عضویت دائم ایران در این سازمان با توجه به همکاری‌های گسترده اعضاء آن در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، بازرگانی، پولی-بانکی، انرژی و فرهنگی قطعا فضای مناسب‌تری را برای تعاملات بین‌المللی کشورمان فراهم خواهد آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------