آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

فشار‌ روسیه به ایران برای عقب‌نشینی در سوریه؟



حملات اسرائیل به سوریه،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
کاهش اخیر نیرو‌ها دلیل مهم دیگری نیز دارد که فشار وارد شده از سوی روسیه است؛ چرا که ادامه انفجار‌های اخیر در فرودگاه بین‌المللی دمشق برای اسد مایه شرمساری بود.

موس هارل" تحلیلگر مسائل نظامی و امنیتی در روزنامه اسرائیلی چپگرای "هاارتص" مدعی شده که ایران اخیرا به دلیل فشار‌های روسیه، حکومت اسد و دلایلی دیگر از حضور نیرو‌های خود در سوریه کاسته است و این تعداد از ۲۰ هزار نیرو به ۱۰ هزار نیرو کاهش یافته است.

 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: حملات نظامی هوایی اسرائیل در سوریه که از سال ۲۰۱۷ میلادی به این سو آغاز شده است بر ایران فشار آورده‌اند.

 

ادعا شده؛ کاهش اخیر نیرو‌ها دلیل مهم دیگری نیز دارد که فشار وارد شده از سوی روسیه است؛ چرا که ادامه انفجار‌های اخیر در فرودگاه بین‌المللی دمشق برای اسد مایه شرمساری بود.

 

منابع آگاه می‌گویند با حمایت روسیه، حکومت اسد کنترل اوضاع را در دست گرفته است.

 

همچنین این منابع مدعی شده‌اند که ایران دچار مشکلات در تامین مالی پروژه‌های خود در سوریه شده است.

 

به موازات این موضوع تلاش‌هایی برای بهبود روابط حکومت اسد با دولت‌های عربی به ویژه اردن برای کمک به اقتصاد آن کشور در جریان است.


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------