آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

دولت بایدن: با چین درباره اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران گفت‌وگو می‌کنیم



جو بایدن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک سخنگوی دولت آمریکا گفته رایزنی با چین برای اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای بازگشت به برجام است.

به گزارش فارس، یک سخنگوی دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته با چین درباره اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران گفت‌وگو می‌کند.

 

«واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا امروز در گزارشی نوشته فروش نفت ایران به چین  در ماه‌های گذشته و همزمان با تلاش‌های دولت بایدن برای پیوستن به توافق هسته‌ای برجام افزایش قابل توجهی یافته است.

 

این رسانه که از حامیان سیاستمداران آمریکایی حامی براندازی از طریق «فشار حداکثری» است مدعی شده دولت بایدن در راستای تلاش برای بازگشت به برجام چشمش را به روی معاملات نفتی ایران و چین بسته است.

 

فری‌بیکن نوشته چین طی سه ماه گذشته به طور متوسط نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده که این رقم، دو برابر بازه زمانی مشابه در سال گذشته است.

 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در همین خصوص به این رسانه گفته که چین «یکی از شرکای تجاری مهم» ایران است و آمریکا با چین برای بازگشت به برجام همکاری می‌کند.

 

این مقام آمریکایی گفت: «ایالات متحده به تعامل با همه طرف‌های برجام از جمله چین ادامه می‌دهد. این بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک ما برای بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام است.»

 

وی اضافه کرد: «این، هدف ما، هدف چین و هدف سایر طرف‌های برجام است، ضمن اینکه سیاست اعلام‌شده ایران هم هست.»

 

مقام وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: «چین، یکی از شرکای تجاری مهم ایران است، بنابراین رایزنی‌های ما با چین درباره نحوه بازگشت به برجام، رایزنی درباره نحوه اجرای تحریم‌ها را هم شامل می‌شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------