آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بایدن: ایران آماده رسیدن به توافق در موضوع پرونده هسته‌ای نیست/ حضور نظامیان آمریکا در عربستان برای مقابله با ایران



بایدن و پوتین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
دستیار رئیس‌جمهور روسیه درباره جزییات گفت و گوی پوتین و بایدن درباره ایران گفت:رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار تصویری با رئیس‌جمهور «ولادیمیر پوتین» ایران را به عدم آمادگی برای رسیدن به راه حل در موضوع پرونده هسته‌ای متهم کرده است.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از رویترز، «یوری یوشاکوف» دستیار رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار تصویری با رئیس‌جمهور «ولادیمیر پوتین» ایران را به عدم آمادگی برای رسیدن به راه حل در موضوع پرونده هسته‌ای متهم کرده است.

 

یوشاکوف گفته پوتین در دیدار با بایدن بر اهمیت پایبندی به مفاد اولیه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرده است.

 

دستیار پوتین گفت: «دو رئیس‌جمهور به مسئله برنامه هسته‌ای ایران پرداختند. رئیس‌جمهور ما بر اهمیت و ضرورت اجرای معیارهای اولیه مورد توافق بر سر برنامه جامع مشترک تأکید کرد.»

 

طبق گفته یوشاکوف، بایدن ابراز امیدواری کرد «گفت‌وگوهای وین بر سر این موضوع که اواخر نوامبر از سر گرفته شد در فضایی سازنده‌تر پیش رود و در نهایت به حصول راه‌حل‌هایی برای همه طرف‌ها ختم شود.»

 

مطابق گفته این مقام روسیه‌ای، بایدن، «آماده نبودن ایران برای قدم گذاشتن در این مسیر» را یادآوری کرده است.

 

نظامیان آمریکا برای مقابله با ایران در عربستان مستقر شده‌اند

رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی مدعی شد که یکی از بزرگ‌ترین دلایل حضور نظامیان تروریست این کشور در عربستان، مهار ایران و مقابله با تهران است!

 

به گزارش مهر به نقل از پولیتیکو، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حضور نظامیان تروریست این کشور در سراسر جهان، مدعی شد که حضور آنها در پایگاه‌های آمریکا در عربستان، تنها به دلیل مقابله با اقدامات ایران در منطقه است!

 

بر اساس این گزارش، جو بایدن با وجود وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر بازگرداندن نظامیان آمریکایی به کشورشان و متوقف ساختن مداخلات ایالات متحده در جهان، در گزارش خود نوشت: تنها تعداد کمی از نیروهای نظامی ایالات متحده برای انجام عملیات علیه القاعده در عربستان و داعش، به یمن اعزام شده‌اند.

 

وی در خصوص حمایت واشنگتن از حملات متجاوزانه عربستان علیه یمن، مدعی شد: همان‌طور که پیشتر اعلام شد، من دستور حمایت ایالات متحده از عملیات نظامی تهاجمی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی‌ها در یمن را صادر کردم. نظامیان ایالات متحده تنها به ارائه مشاوره نظامی به نیروهای منطقه به منظور اهداف دفاعی و آموزشی، و آن‌هم تنها در رابطه با عملیات ائتلاف علیه حوثی‌ها ادامه خواهند داد!

 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گزارشش، با مطرح کردن مجدد اتهامات بی‌اساس خود علیه کشورمان، نوشت: نیروهای مسلح آمریکایی در راستای حمایت از نیروها و منافع ایالات متحده در برابر اقدامات خصمانه ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور در عربستان سعودی مستقر شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------