آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیر خارجه طالبان: گفت‌وگوها با تهران مثبت بود؛ می‌خواهیم با منطقه روابط خوب داشته باشیم



وزیر خارجه طالبان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره سفر خود به تهران گفت که دیدارهای مثبتی را با طرف ایرانی درباره تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و مسائل امنیتی داشته است.

به گزارش فارس، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه طالبان سفر خود به تهران را مثبت ارزیابی کرد.

 

وی درباره این سفر به رادیو تلویزیون ملی افغانستان گفت: «دیدارهای مثبتی با طرف ایرانی در زمینه تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و امنیتی داشتیم. هدف ما برقراری روابط خوب با منطقه و به ویژه با کشورهای همسایه است.»

 

هیأتی از طالبان به سرپرستی «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه این گروه، عصر روز گذشته وارد تهران شد.

 

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز گفت که امیرخان متقی در این سفر با مقامات ایرانی در باره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجران افغان در جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

 

روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که شب گذشته (شنبه) ۱۸ دی ماه «مولوی امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در رأس یک هیات اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد.

 

براساس اعلام این وزارتخانه در این هیات که سرپرستان وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، تجارت افغانستان و معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی نیز حضور دارند قرار است درباره همکاریهای اقتصادی بین دو کشور مذاکره شود.

 

روابط عمومی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در راستای منافع مردم کشور همسایه خصوصا در شرایط کنونی تاکید دارد.

 

براساس اعلام این وزارتخانه، در جریان این سفر قرار است در موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری چون همکاریهای بانکی، بازارچه های مرزی ، معدن، تجارت و همکاری‌های ورزشی توافقاتی حاصل شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------