آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

رئیسی: تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود/ توافق ایران و روسیه برای تدوین توافق ۲۰ ساله



دیدار رئیسی و پوتین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سید ابراهیم رئیسی در دیدار با ولادیمیر پوتین تاکید کرد که تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در آغاز نشست مشترک با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از وی برای پذیرش سفر به مسکو با وجود شرایط همه گیری کرونا، با توجه به اهمیت مرحله فعلی در روابط بین‎الملل تشکر کرد.

 

رئیس جمهوری در این دیدار اظهار کرد: ما هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط با روسیه نداریم و خواهان برقراری روابط راهبردی با مسکو هستیم.

 

وی افزود‍: اسناد همکاری راهبردی می‌تواند افق روابط را در طول ۲۰ سال مشخص کند. همچنین به دنبال افزایش حجم روابط تجاری با روسیه هستیم و تلاش زیادی در این زمینه انجام خواهیم داد.

 

رئیسی ادامه داد: بیش از چهل سال است که در رویارویی با آمریکا هستیم. در حال تلاش برای رفع تحریم‌های کشورمان هستیم و امیدواریم که منجر به لغو تحریم‌ها شود. تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود.

 

تجربه خوبی در همکاری با روسیه در سوریه، در مبارزه با تروریسم داریم که می‌تواند مبنایی برای روابط مشترک باشد.

 

فارس هم نوشت:  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران گفت، حمایت‌های ایران و روسیه به جلوگیری از تهدیدات تروریستی در سوریه کمک کرد.

 

پوتین در این دیدار خطاب به همتای ایرانی گفت: «از زمان تحلیف جناب‌عالی، ما در تماس دائم هستیم اما در هر صورت ویدئو کنفرانس یا تماس تلفنی نمی‌تواند جای دیدار حضوری باشد. علی‌رغم شرایط سخت پاندمی، سال گذشته تبادلات تجاری دو کشور روند مثبتی داشت ».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------