آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اولیانوف: چین و روسیه مخالف پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد برجام نیستند/ مرندی: پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین صورت گرفته است



اولیانوف،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات احیای برجام را برعهده دارد در توییتی نوشت، چین و روسیه با پیشنهاد اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام مخالفتی نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف شنبه شب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چین و روسیه با متن پیشنهادی اتحادیه اروپا مخالفتی کرده‌اند؟ گفت: این امر صحت ندارد زیرا پیش نویس احیای برجام به طور جمعی توسط همه شرکت کنندگان در مذاکرات وین از جمله روسیه و چین تنظیم شده است.

 

وی افزود: اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده اخیراً چند اصلاحیه مفید ارائه کرده است که ما کاملاً از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

 

 مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای: پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین صورت گرفته است

مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: پیشرفت کلی بوده اما برخی مسائل همچنان نیاز به حل‌ و فصل دارد. نمی‌دانم که به توافق می‌رسیم یا خیر و شانس دستیابی به توافق ۵۰ درصد است.

 

وی افزود: تمام خواسته‌های ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوده و خارج از آن نبوده است. آنچه باقی مانده اختلاف‌های بین ایران و آمریکا بر سر برخی مسائل است و بین ایران با اروپایی‌ها و روسیه اختلافی وجود ندارد.

 

او در پایان گفت: مهم برای ایران این است که پیشرفت‌ها را ببیند و تا جایی که پیشرفت ادامه دارد، مذاکرات هم ادامه خواهد داشت و آنچه برای ما اهمیت دارد دستیابی به یک توافق عادلانه است. موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرطی در مذاکرات نبوده بلکه رسانه‌های غربی درباره آن بزرگنمایی کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------