آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سفارت روسیه در تهران: ماهواره خیام توسط شرکت‌های روسی به سفارش ایران ساخته شده است



ماهواره خیام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سفارت روسیه در تهران مدعی شد: ماهواره خیام را شرکت‌های روسی به سفارش ایران ساختند.

به گزارش جماران، سفارت روسیه در تهران با انتشار این ویدئو در اینستاگرام نوشت: در تاریخ 9 آگوست 2022، جناب آقای یوری بوریسوف، مدیر کل شرکت دولتی فضایی روسیه روسکوسموس، با هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست جناب آقای عیسی زارع پور، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفتگو کرد. این دیدار در جریان بازدید نمایندگان ایران از پایگاه فضایی بایکونور برای مشاهده پرتاب ماهواره سنجش از دور «خیام» که توسط شرکت های روسی به سفارش طرف ایرانی ساخته شده بود، انجام شد.

 

لانچ پرتابگر Soyuz-2.1b به همراه این ماهواره در ساعت 08:52 به وقت مسکو انجام شد که با کمک بخش فوقانی پرتابگر «فرگات» با موفقیت در مدار مورد هدف خود قرار گرفته شد. این ماهواره جهت نظارت و بررسی سطح زمین و برای اهداف غیرنظامی طراحی شده است.

 

طرفین  طی این دیدار خاطرنشان ساختند که پرتاب موفقیت آمیز و قرارگیری این ماهواره در مدار، نقطه عطف مهمی در توسعه روابط دوجانبه است که راه را برای گسترش و تقویت بیشتر همکاری های دو کشور در صنعت فضایی باز می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------