آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سی‌ان‌ان: آموزش نیرو‌های روسیه برای استفاده از پهپاد‌های رزمی ایران آغاز شده است



آموزش نیرو‌های روسیه برای استفاده از پهپاد‌های رزمی ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است که آموزش نیروهای روسیه برای استفاده از پهپادهای رزمی ایرانی از چند هفته پیش در ایران آغاز شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، یک مقام آمریکایی به این شبکه گفت که به عنوان بخشی از توافق انتقال هواپیماهای بدون سرنشین از ایران به روسیه، مقام‌های روس طی چند هفته گذشته در حال آموزش در ایران بودند. 

 

یک ماه پیش مقام‌های آمریکایی خبر دادند که ایران قصد دارد پهپادهای جنگی به روسیه بفروشد تا در حمله این کشور به اوکراین مورد استفاده قرار گیرد. 

 

در آن زمان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که روسیه می‌خواهد «صدها پهپاد» از ایران بخرد و افزود که اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد که ایران برای آموزش استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین به نیروهای روسیه آماده می‌شود. 

 

چند روز بعد از اعلام این خبر سی‌ان‌ان گزارش داد که ایران در ماه ژوئن (دو ماه پیش) پهپادهای شاهد ۱۹۱ و شاهد ۱۲۹ را -که قادر به حمل موشک‌های هدایت‌پذیر هستند- در پایگاهی در کاشان برای مقام‌های روسیه به نمایش گذاشته است. 

 

بنا بر آن گزارش یک هیئت روسی دست‌کم دو بار از این پایگاه در مرکز ایران بازدید کردند تا پهپادهای ایران را بررسی کنند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------