آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

بورل: الان زمان تصمیم‌گیری برای بازگشت به برجام است/ بلینکن: از ابزار تحریم علیه ایران استفاده می‌کنیم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل گفت که زمان تصمیم‌گیری بر سر بازگشت به برجام و اجرایی کردن کامل آن اکنون است.

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این نهاد اروپایی در یک سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای[ برجام] گفت: من با تمامی طرفین مدام در تماس هستم تا شرایط بازگشت به برجام و اطمینان یابی از اجرای کامل آن را فراهم کنم.

 

بورل افزود: عناصر و شرایط اصلی برای انجام دادن این کار معلوم هستند و روی میز قرار دارند. زمان تصمیم‌گیری الان است.

  

بلینکن: در نبود توافق، از ابزار تحریم علیه ایران استفاده می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در پی تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور علیه اشخاص و نهادهای ایرانی، در بیانیه‌ای در بحبوحه وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین و چالش‌ها بر سر از سرگیری آن، به دفاع از سیاست تحریمی واشنگتن علیه ایران پرداخت.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پی اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه اشخاص و نهادهای ایرانی گفت: آمریکا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ای از تولیدکنندگان ایرانی در زمینه صنایع پتروشیمی و شرکت‌های صوری در جمهوری خلق چین، امارات متحده عربی و ایران اعمال کرد که از شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت تجارت پتروشیمی ایران حمایت می‌کنند. آمریکا نهادهایی را که در وساطت معاملات مواد پتروشیمی ایران در خارج از کشور نقش داشته‌اند، تحریم کرد. این شبکه به تبادلات بین‌المللی و دور زدن تحریم‌ها، حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران به خریداران در جمهروی خلق چین و دیگر بخش‌های شرق آسیا کمک می‌کند.

 

بلینکن در ادامه این بیانیه در دفاع از تحریم‌های امریکا علیه ایران آورده است: دولت بایدن در پیگیری مسیر دیپلماسی هدفمند برای رسیدن به بازگشت دوجانبه به اجرایی شدن کامل برجام[ توافق هسته‌ای] صادق و ثابت‌قدم بوده است. در نبود یک توافق، ما از اختیارات تحریمی‌مان برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی به خارج از ایران ادامه خواهیم داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------