آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

وزیر انرژی آمریکا: ترامپ هیچ علاقه ای برای ورود به جنگ ندارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
"ریک پری" وزیر انرژی امریکا روز سه شنبه با توجه به حملات پهپادی گروه انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان گفت: رئیس جمهوری آمریکا به دنبال درگیری نظامی در خلیج فارس نیست.

 پری در مصاحبه خبری با فاکس نیوز گفت: نکته اصلی از نظر ایالات متحده این است که ایران نمی تواند اجازه بازگشت به این نوع فعالیت ها در منطقه را داشته باشد.

 

پری که پیش از این فرمانده ایالت تگزاس بوده است، با اشاره به آمادگی فرانسه و انگلیس برای پیوستن به ائتلاف بین المللی امریکا در خلیج فارس گفت: «ما نیازمند تشکیل یک ائتلاف هستیم، ما امروز می خواهیم پیام واضحی بفرستیم. من می دانم رئیس جمهوری بسیار قدرتمندانه پیام خویش را می فرستد».

 

وزیر انرژی آمریکا اظهار داشت که ترامپ در اظهارنظرهایی خطاب به رهبران ایران به طور صریح می گوید که آنان نمی توانند به همسایگان خود حمله کنند.

 

پری به فاکس نیوز گفت: اما با در نظر گرفتن تمام شرایط ترامپ هیچ علاقه ای برای ورود به جنگ ندارد.

 

به رغم آنکه گروه انصارالله یمن مسئولیت حملات پهپادی ۲۳ شهریورماه به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را بر عهده گرفته است اما همچنان دولت آمریکا و برخی از کشورها اروپایی به ناروا ایران را متهم اصلی این حملات معرفی می کنند.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------