آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

وزیر دفاع انگلیس: تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست/جرمی کوربین: خطر جنگی دیگر بر سر ما سنگینی می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس با ابراز نگرانی از تحولات غرب آسیا گفت که تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست.

والاس سه‌شنبه در مجلس عوام انگلیس اظهار داشت: با طرف‌های اروپایی برای نجات توافق هسته‌ای همکاری می‌کنیم.

 

وی همچنین بدون محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا گفت: تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست و ما به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک برای خارج شدن از این بحران هستیم.

وزیر دفاع انگلیس افزود: هیچ یک از ما خواهان به خطر افتادن منافع خود و متحدانمان نیستیم. نخست وزیر با رهبران اروپایی در این باره صحبت کرده است. من با همتای سعودی خود درباره برجام صحبت کردم.

 

والاس اتهاماتی واهی و بدون سند را علیه ایران تکرار کرد که مواضع او با انتقاداتی در مجلس عوام روبرو شد.

 

جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر درباره عدم حضور بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سوال کرد. کوربین همچنین در این باره سوال کرد که انگلیس چه شواهدی برای حمله آمریکا علیه ایران دیده است.

 

والاس درباره غیبت جانسون گفت که او مشغول اداره دولت است و صلاح دیده که من به سوالات نمایندگان پاسخ بدهم.

 

ادعاهای اروپایی‌ها درباره تلاش برای نجات برجام و تاکید بر جلوگیری از گسترش تنش در غرب آسیا در حالی است که با اقدام تروریستی آمریکا همسو شده‌اند و هم به تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند.

  

جرمی کوربین در پارلمان بریتانیا:جانسون جرات انتقاد از ترامپ در پرونده ترور سردار سلیمانی را ندارد/ خطر جنگی دیگر بر سر ما سنگینی می‌کند

رهبر حزب کارگر بریتانیا طی سخنانی در پارلمان این کشور از انفعال نخست‌وزیر و ضعف وی در مساله ترور فرمانده سپاه قدس ایران به شدت انتقاد کرد.

 

به گزارش ایلنا، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا با انتقاد از انفعال «بوریس جانسون» در قبال ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران گفت که وی خود را پشت سر «بن والاس» وزیر دفاع پنهان می‌کند. او جرات انتقاد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را ندارد تا توافق‌های تجاری به مخاطره نیفتد.

 

وی تصریح کرد که این حرکت، نیروهای نظامی و غیرنظامی بریتانیا و همچنین مردم منطقه را به خطر می‌اندازد.

 

کوربین افزود: «ما نمی‌توانیم در جهان راه بیفتیم و مقام‌های کشورها را بکشیم. اگر این واقعا دفاع از خود بوده است، چه شواهدی دارید که حمله قریب‌الوقوعی علیه آمریکا در جریان بوده است؟ ما شنیده‌ایم که این مدارک و شواهد چندان متقن نیست».

 

رهبر حزب کارگر همچنین گفت که بارها و بارها درباره خاورمیانه تصمیم‌گیری اشتباه شده است.

 

وی ادامه داد: «ظاهرا ما درس خود را از تاریخ نگرفته‌ایم و بار دیگر خطر یک جنگ بر سر ما سنگینی می‌کند».

   

سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

به دنبال اظهارات غیرقابل قبول نخست وزیر و وزیران امور خارجه و دفاع انگلیس در خصوص اقدام تروریستی ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

 

به گزارش مهر، به دنبال اظهارات غیرقابل قبول نخست وزیر و وزیران امور خارجه و دفاع انگلیس در خصوص اقدام تروریستی ترامپ در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و همرزمان ایشان، عصر امروز (سه شنبه ۱۷ دی) آقای راب مک ایر، سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

 

دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا در دیدار سفیر انگلیس با وی، ضمن محکوم کردن قاطعانه این اظهارات، مراتب اعتراض شدید کشورمان را به مواضع یاد شده به نامبرده اعلام داشت.

 

وی با تشریح مغایرت اقدام تروریستی آمریکا با مبانی حقوق بین الملل و نیز حاکمیت ملی عراق که مورد اذعان و اعتراف جهانیان و حقوقدانان می باشد، تصریح کرد که از نظر مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران چنین مواضعی به منزله همراهی با اقدام تروریستی آمریکاست و به هیچ وجه قابل توجیه و پذیرش نیست و انگلیس با چنین مواضعی می تواند شریک این جنایت قلمداد گردد.

 

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور ده ها میلیونی مردم شهرهای ایران و عراق در تشییع پیکر این شهیدان سرفراز و قهرمانان مبارزه با داعش که نقشی کلیدی در حذف داعش در منطقه ایفا کرده اند و حتماً سفیر انگلیس نیز شاهد این تشییع حماسی بوده است، تاکید کرد که ملت ایران همراهی کنندگان با این اقدام آمریکا را نخواهند بخشید. وی از سفیر خواست تا پیام اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به لندن منعکس نماید.

 

سفیر انگیس با بیان اینکه دولت متبوعش بر این باور است که افزایش تنش ها به نفع هیچکس نیست، خواستار خویشتنداری بیشتر ایران در شرایط حساس کنونی منطقه شد.

 

وی گفت: پیام مذکور را در اسرع وقت به پایتخت خود منتقل خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------