آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

لاوروف: آمریکا، روسیه را چند دقیقه پیش از حمله به سوریه مطلع کرده بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت که آمریکا تنها چند دقیقه پیش از انجام حمله به شرق سوریه، مسکو را در جریان این حملات قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد حنیف اتمر، همتای افغان خود با اشاره به حملات اخیر جنگنده‌های آمریکایی به شرق سوریه، اظهار کرد: نظامیان روس تنها چهار یا پنج دقیقه پیش از انجام حملات؛ هشداری را از طرف آمریکا دریافت کردند.

 

وی افزود: حتی اگر درباره اقدامات معمول برای جلوگیری از بروز درگیری در روابط بین نظامیان روسیه و آمریکا صحبت کنیم، چنین ابلاغی که همزمان با اجرای حمله انجام می‌شود، هیچ سودی ندارد.

 

لاوروف ادامه داد: حضور نیروهای آمریکا در سوریه غیرقانونی بوده و با تمامی کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت درباره سوریه در تناقض است.

 

 وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: طبق برخی اطلاعات به دست آمده، آمریکا به هیچ وجه قصد عقب نشینی از سوریه را ندارد و مسکو قصد دارد این موضوع را با واشنگتن روشن کند.

 

این اظهارات پس از آن مطرح شد که پنتاگون اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکایی چندین حمله به شرق سوریه در واکنش به حملات اخیر به کارمندان آمریکایی در عراق داشتند.

  

انگلیس هم موضع خود را نسبت به حملات هوایی آمریکا در سوریه اعلام کرد

وزیر خارجه انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد که کشورش حملات هوای آمریکا به شرق سوریه را تایید می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان داشت که کشورش حملات هوایی اخیر آمریکا که پایگاه‌هایی در البوکمال در شرق سوریه را هدف قرار داد، تایید می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------