آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واعظی: برجام را از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران و منطقه می‌دانم!



محمود واعظی,اخبار امروز,اخبار جدید
محمود واعظی گفت: شخصا انعقاد برجام را یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران و منطقه می‌دانم.

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری در بخش‌هایی از گفتگو با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه شهروند، درباره بهترین لحظه‌های هشت سال حکمرانی دولت، گفته است:‌ «شخصا انعقاد برجام را یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران و منطقه می‌دانم. روزهایی که برجام به ثمر رسید و توانستیم به سال‌ها پرونده‌سازی و عداوت دشمنان در پرونده هسته‌ای غلبه و آنها را مجبور به پذیرش حق غنی‌سازی اورانیوم در ایران کنیم، مثل یک نفس عمیق و طولانی و راحت بود که انگار بعد از سال‌ها کشیدیم.»

 

وی افزود: سال‌های سختی که به دروغ و ظالمانه، حق‌مان را انکار و نفس‌مان را در سینه حبس کرده بودند.

 

واعظی ادامه داد: با این حال لحظات خوب این دولت، منحصر به روزهای انعقاد برجام نبود. احیای دریاچه ارومیه هم از دشواری‌های شیرین ما در دولت بود یا تکمیل فازهای میدان گازی پارس جنوبی که علی‌رغم خروج پیمانکاران خارجی و با تکیه بر توان داخلی انجام شد.

 

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل ریلی از دیگر کارهای استراتژیک و رضایت‌بخش بود، افزود: «اگر بخواهم یکی یکی نام ببرم، بحث به درازا می‌کشد. یک روز که گردوغبار سیاست‌بازی‌ها و سیاست‌زدگی‌ها کنار برود، از کارهای بزرگی که در دوره تدبیر و امید در کشور انجام شد، بیشتر خواهیم شنید.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------