آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: امیدواریم توافق ایران وعربستان به پایان درگیری در یمن کمک کند



 توافق عربستا و ایران ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
معاون نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: امیدواریم توافق اخیر اعلام شده بین عربستان سعودی و ایران به تلاش ها برای دستیابی به راه حلی پایدار برای درگیری در یمن کمک کند. 

به گزارش ایرنا، "جفری ال. دلارنتیس" سفیر و معاون نمایندگی دائم ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما امیدواریم توافق اخیر اعلام شده بین عربستان سعودی و ایران به تلاش ها برای دستیابی به راه حلی پایدار برای درگیری در یمن کمک کرده و به کمک‌های تسلیحاتی ایران به حو ثی ها ( انصارالله) پایان دهد و حمایت ایران از روند سیاسی یمن را تضمین کند. از تلاش ها برای دستیابی به ثبات در منطقه استقبال می شود.

 

این دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد: ایالات متحده همچنان مصمم به کاهش رنجش مردم یمن است. ما نگران گزارش ها در خصوص ممانعت حو ثی ها از بشردوستانه از جنوب یمن هستیم. تهدید های این گروه علیه فعالیت های اقتصادی، رنج مردم یمن را افزایش می دهد.

 

وی در ادامه ادعاهایش افزود: ما همچنین نگران کاهش دسترسی بشردوستانه به مناطق بسیار نیازمند در یمن هستیم که با اقدامات حو ثی ها تشدید شده است. ما همچنان از حو ثی ها می خواهیم کارمندان یمنی سفارت آمریکا را آزاد کنند.

 

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت: ایالات متحده همچنان از گفتگوهای فشرده میان طرف ها حمایت می کند و امیدوار است این مذاکرات به یک توافق با رهبری یمنی ها دست یابد. آتش بس و دستیابی به صلح تنها راه حل رسیدگی به خواسته های مردم یمن است.

 

دلارنتیس افزود: ما از حمایت مستمر دولت جمهوری یمن از تلاش های سازمان ملل و حمایت عربستان سعودی، عمان و سایر کشورهای منطقه استقبال می کنیم. ما از حوثی ها می خواهیم با حسن نیت در مذاکرات شرکت و برای برقراری صلح در یمن با سازمان ملل همکاری کنند.

 

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: ما امیدواریم توافق اخیر اعلام شده بین عربستان سعودی و ایران به تلاش ها برای دستیابی به راه حلی پایدار برای درگیری در یمن کمک کرده و به کمک‌های تسلیحاتی ایران به حو ثی ها ( انصارالله) پایان دهد و حمایت ایران از روند سیاسی یمن را تضمین کند. از تلاش ها برای دستیابی به ثبات در منطقه استقبال می شود.

 

وی ادعا کرد: ما از ادامه ارسال سلاح از ایران به حو ثی ها در یمن ناراضی هستیم. در سال جاری، آمریکا، انگلیس و فرانسه ۴ کشتی را ردیابی کرده اند که در نقض تحریم های شورای امنیت، هزاران سلاح را به مقصد یمن حمل می کردند. ما به کشورهای عضو سازمان ملل که در این تجارت غیرقانونی نقش دارند یادآوری می کنیم که آنها قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کنند. تنها با پایان ارسال اینگونه محموله های تسلیحاتی، این کشورها به مردم یمن اجازه خواهند داد تا شانس خود را برای صلح امتحان کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------