آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

کنعانی: شرط ایران برای توافق در وین/ توصیه به گروه‌های سیاسی در عراق/ واکنش به حمله به سلمان رشدی



 سخنگوی وزارت امور خارجه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به برخی از ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارتباط فرد ضارب سلمان رشدی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: به صورت قطعی و رسمی چنین موضوعی را تکذیب می‌کنم. 

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با دور اخیر مذاکرات وین و نگاه ایران به طرح ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا و جمع بندی که انریکه مورا دیپلمات ارشد مذاکره کننده اروپایی در این دور از مذاکرات ارائه داد، گفت: همانطور که مطلع هستید تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در این مذاکرات با انگیزه جدی و در راستای دستیابی به توافق خوب، جدی و پایدار و قوی شرکت کرد تا بتواند منافع اساسی ایران را تامین کند و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران برطرف شود.

 

وی ادامه داد: این دور از گفت‌وگوها، گفت‌وگوهای سنگین و حساسی بود، به صورت عام پیشرفت نسبی و قابل توجهی داشتیم، حرکت به سمت جلو بود. در برخی از زمینه‌های مورد مطالبه ما پیشرفت‌های نسبی حاصل شد و بخش‌هایی از انتظارات ما تامین شد.

 

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده به صورت جدی و با حداکثر تلاش ظاهر شد و در این مسیر حرکت کرد که توقعات، انتظارات و مطالبات ایران را منتقل کند. همانطور که گفتم پیشرفت‌های نسبی حاصل شده اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانون ایران نیست. ما انتظارات دیگری از طرف مقابل داریم که معتقدیم باید تامین شود.

 

وی با بیان اینکه از ماحصل این گفت‌وگوها مذاکره کننده‌های اروپایی یک جمع بندی به طرف‌های مذاکره کننده حاضر ارائه کرد که برای بررسی بیشتر و انجام مشورت‌های لازم تیم‌های مذاکره کننده به پایتخت‌هایشان برگشتند، گفت: تیم‌ها به پایتخت‌هایشان برگشتند تا در مورد این جمع بندی و مطالب مطرح شده بررسی‌ها انجام شود و نظرات تکمیلی ارائه شود. مشورت‌های جدی در عالیترین سطوح در این زمینه در کشور انجام شده و در حال انجام است.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: ما به صورت دقیق می‌توانیم بگوییم که در مرحله پیشرفت قرار داریم اما اینکه بگوییم به توافق نزدیک شدیم و این دور از گفت‌وگوها به توافق منتهی می‌شود معطوف به برآورده شدن انتظارات ایران است، حتما زمینه برای توافق است مشروط به اینکه خطوط قرمز ما رعایت شود. منافع اساسی ایران که بر آن تاکید داریم محقق و تامین شود و در صورت تحقق چنین موضوعی حتما زمینه برای انجام توافق در آینده نزدیک وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم در سایه واقع بینی که انتظار داریم در طرف مقابل شکل بگیرد این رخداد به زودی تحقق پیدا کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با تحولات اخیر در عراق و نگاه ایران به این تحولات تصریح کرد: مسائل عراق برای ما مهم است. ما تحولات این کشور را با دقت و حساسیت دنبال می‌کنیم و در پرتو داشتن ارتباطات مثبت و سازنده با جریان‌های مختلف سیاسی عراق تلاش داریم که دیدگاه‌های این گروه‌ها به هم نزدیک شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ما در امور داخلی عراق دخالت نمی‌کنیم، گفت: به همه گروه‌های سیاسی در عراق توصیه می‌کنیم که به قانون اساسی این کشور به عنوان منشور ملی احترام بگذارند. به نهادهای قانونی احترام بگذارند و بر این موضوع تاکید داریم که ثبات و آرامش در این کشور از طریق همفکری بین جریانات مختلف داخلی عراق به دست می‌آید.

 

کنعانی با تاکید بر اینکه باید در این عرصه منافع ملی بر منافع جناحی و گروهی ارجحیت داشته باشد، ادامه داد: توجه به منافع ملی می‌تواند باعث شود که ثبات و استقرار به عراق بازگردد.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد تحولات عراق و ارتباط ایران با گروه‌های مختلف عراقی تصریح کرد: ارتباط ما با گروه‌های مختلف عراقی مستمر است و این ارتباط از طریق سفارت ایران و تبادل هیات‌ها انجام می‌شود و در واقع ارتباطات سازنده و مثبتی وجود دارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با آخرین وضعیت هواپیمای توقیف شده ونزوئلایی در آرژانتین و وضعیت خدمه ایرانی این هواپیما گفت: هواپیمایی که توقیف شده در مالکیت ونزوئلا است و از نظر مالکیت و تابعیت هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

 

وی با بیان اینکه مدارک فروش و انتقال مالکیت این هواپیما از طریق ساز و کارها و قوانین بین‌المللی از جمله ایکائو به ثبت رسیده است و ادعای آمریکا مبنی بر غیر قانونی بودن این معامله ادعای بی ربطی است، تصریح کرد: آنچه که در این قضیه برای ما مهم است وضعیت پنج خدمه این هواپیما است، بر اساس قراردادی که بین شرکت هواپیمایی ایران و ونزوئلا به امضا رسیده آنها در ترکیب خدمه هواپیما حضور داشتند و اکنون بدون ارتکاب هیچ جرم اثبات شده‌ای حدود 80 روز است که در آرژانتین توقیف هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه اتباع ایرانی این هواپیما هیچ جرمی در هیچ جایی انجام نداده‌اند و متاسفانه دادگاه روند تحقیقات را چند بار تمدید کرده است، افزود: ما در وزارت خارجه در راستای وظیفه ذاتی خود پیگیر وضعیت این شهروندان ایرانی هستیم. تماس‌ها و رایزنی‌هایی با مقامات آرژانتین داشتیم. انتظار ما از مقامات آرژانتین این است که در این ارتباط تسلیم هیچ فشاری از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشوند و هر چه زودتر زمینه خروج اتباع ایرانی را فراهم کنند و مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر آرژانتین ریاست شورای حقوق بشر را بر عهده دارد تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت آرژانتین در این زمینه هر چه زودتر به مسئولیت خود عمل کند و زمینه آزادی این شهروندان ایرانی را فراهم کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد سالروز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و حاکمیت طالبان بر افغانستان و نگاه ایران به تحولات یک سال اخیر در این کشور همسایه، گفت: ثمره اشغال غیر قانونی و نظامی گری نامشروع آمریکا در افغانستان چیزی جز خرابی و ویرانی زیرساخت‌ها در افغانستان نبود و وضعیت اسفبار کنونی در این کشور حاصل این تجاوزگری و اقدام نامشروع آمریکا در افغانستان است.

 

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که آمریکایی‌ها بعد از خروج غیر مسئولانه‌شان از این کشور همچنان به عنوان یک دولت اشغالگر نسبت به آن چیزی که در افغانستان وجود دارد از جمله خرابی‌ها و قتل و غارت مسئولیت دارند و خروج آمریکا به معنای پایان مسئولیت آنها بخاطر اقداماتی که در افغانستان انجام دادند نیست، ادامه داد: همانطور که بارها گفته‌ایم معتقدیم آن چیزی که می‌تواند به بازگشت ثبات و آرامش در افغانستان کمک کند تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و جریان‌های سیاسی حاضر در افغانستان است. دولتی که کل ملت افغانستان و مردم این کشور را نمایندگی کند. ما بر این موضوع تاکید داریم که راهکار بازگشت ثبات کامل به افغانستان، تشکیل یک دولت مردمی فراگیر در این کشور است؛ چرا که استقرار ثبات و امنیت در افغانستان تامین کننده ثبات و امنیت در کل منطقه است.

 

وی با بیان اینکه ما در کنار مردم افغانستان هستیم، ادامه داد: ما با هیات حاکمه موقت افغانستان در حوزه‌های مختلف در تعامل هستیم و گفت‌وگوها در سطوح مختلف با هیات حاکمه سرپرستی افغانستان ادامه خواهد داشت. ما تلاش خواهیم کرد در کنار مردم افغانستان باشیم و نقش سازنده خود را برای تشکیل دولتی مردمی و فراگیر در این کشور با حضور گروه‌های مختلف این کشور ایفا کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ارتباط با حمله به سلمان رشدی در نیویورک و اظهار نظر برخی از مقامات آمریکایی در این ارتباط و ادعای آنها مبنی بر ارتباط داشتن ضارب با ایران، گفت: ما تحولات مربوط به این موضوع را در رسانه‌ها شنیده و دنبال کردیم و آن چیزی که می‌توانیم در این مورد مطرح کنیم این است که در ماجرای حمله‌ای که به سلمان رشدی رخ داد هیچ کس غیر از او و حامیانش را شایسته سرزنش و محکومیت نمی‌دانیم.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: سلمان رشدی با اهانت به مقدسات اسلامی و با عبور از خطوط قرمز بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان و همچنین خطوط قرمز همه پیروان ادیان الهی خودش را در معرض خشم و غضب مردمی قرار داد، نه تنها مسلمانان، بلکه پیروان دیگر ادیان الهی نیز نسبت به این موضوع و اهانت دچار خشم و غضب شدند.

 

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه خشم و غضبی که نسبت به این اقدام ایجاد شد محدود به ایران نبود و میلیون‌ها نفر در کشورهای مختلف نسبت به این موضوع واکنش خشمگینانه داشتند ادامه داد: کسی در این ارتباط حق ندارد ایران را متهم کند. اساسا اقدام و اهانتی که انجام شد و حمایتی که از این اهانت صورت گرفت، اهانت به همه ادیان الهی بود و غیر قابل دفاع بود.

 

وی با تاکید بر اینکه نفرت پراکنی و توهین به مقدسات اسلامی که نمونه بارز آن اقدام سلمان رشدی است از نظر حقوق بین‌الملل نیز قابل دفاع نیست، تصریح کرد: محکوم کردن اقدام ضارب و حمله کننده و از دیگر سو تطهیر فرد اهانت کننده به مقدسات اسلامی و دینی رفتاری کاملا متناقض است.

 

وی تاکید کرد: در ارتباط با فرد ضارب نیز غیر از آنچه که از سوی رسانه‌های آمریکایی مطرح شده و شنیده‌ایم اطلاعی نداریم.

 

وی در مورد برخی از ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه این فرد با ایران در ارتباط بوده است، گفت: به صورت قطعی و رسمی این ارتباط را تکذیب می‌کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه فناوری و ادعاهای برخی از مقامات آمریکایی در مورد این همکاری‌ها، خاطرنشان کرد: همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف متنوع و متعدد است. ما در حوزه‌های فناورانه همکاری‌های خوب و جدی داریم که نمونه اخیر آن پرتاب ماهواره خیام به فضا بود.

 

وی تاکید کرد: همکاری‌های ما با روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های فناورانه ربطی به تحولات جدیدی که در منطقه رخ داده ندارد و ادعاهای آمریکایی‌ها در این زمینه سیاسی و ناظر بر اهداف سیاسی است.

 

وی ادامه داد: انتظار داریم آمریکا به جای طرح این مسائل سیاسی به تعهدات خود برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و عرصه بین‌المللی عمل کند و در حوزه روابط دو جانبه دیگر کشورها با یکدیگر دخالت نکند.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما در سخنان ابتدایی خود در پاسخ به پرسشی مطرح کردید که این انتظار وجود دارد که نظرات تکمیلی به طرح جوزف بورل ارائه شود و آیا از این سخن شما می‌توان این برداشت را داشت که ایران متن ارائه شده را نهایی نمی‌داند و احتمالا اصلاحیه‌هایی بر آن وارد خواهد کرد، گفت: از نظر ما متن نهایی تا زمانی نهایی است که منافع، مصالح و انتظارات به حق ایران در آن رعایت شده باشد و در آن به خطوط قرمز ما توجه شده باشد. این خطوط قرمز رعایت شده باشد و منافع اقتصادی ناشی از اجرای برجام برای ایران به صورت کامل تامین شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آخرین پیگیری‌ها در ارتباط با آزادی پول‌های بلوکه شدن ایران در کره جنوبی تصریح کرد: پیگیری‌ها در این زمینه با طرف کره‌ای ادامه دارد. آزادی این دارایی‌های بلوکه شده جزو مطالبات به حق ایران است. کره‌ای‌ها باید دارایی‌های ایران را هر چه زودتر و بدون گره زدن به هیچ موضوع دیگری آزاد کنند و به ایران برگردانند. اقدام توام با حسن نیت کره جنوبی در ارتباط با این موضوع می‌تواند زمینه را برای بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی فراهم کند. همانطور که اشاره کردم گفت‌وگوها و ارتباطات با طرف‌ کره‌ای در این زمینه ادامه دارد. چندی پیش آقای باقری با همتای کره‌ای خود در این زمینه صحبت و بر آزادی هر چه سریعتر این دارایی‌ها تاکید کردند. امیدواریم طرف کره‌ای مبتنی بر منافع و مصالح دو کشور و بدون ارتباط دادن این موضوع به مسائل دیگر هر چه زودتر به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و این پول‌های بلوکه شده را فراهم کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و عربستان نیز گفت: همانطور که پیش از این گفته‌ام نتایج مذاکرات گذشته به صورت عامل رضایت بخش بوده و زمینه‌ای را فراهم کرده که دور جدید مذاکرات برگزار شود و ان‌شاءالله بتوانیم در آینده شاهد برگزاری دور بعدی مذاکرات تهران و ریاض باشیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در واکنش به سوال خبرنگاری در مورد انتشار کاریکاتوری از امام خمینی (ره) در یکی از رسانه‌های سعودی تصریح کرد: انتظار داریم برادران در عربستان سعودی منطبق با اراده سیاسی شکل گرفته و مبتنی بر گفت‌وگوها و مصالح مشترک روابط خود را بازسازی و زمینه را برای ازسرگیری روابط رسمی دو کشور فراهم کنند و در همین چارچوب به مبانی این گفت‌وگوها ملتزم باشند و از انجام اقداماتی بر خلاف مسیر این گفت‌وگوها اجتناب کنند.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: اهانت به امام خمینی (ره) از نظر ما مطرود است و بر نمی‌تابیم و انتظار داریم دولت عربستان در این زمینه اهتمام و حساسیت لازم را داشته باشد.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد سفر اخیر معاون کنسولی وزارت خارجه به افغانستان و تشریح اهداف این سفر تصریح کرد: سفر معاون کنسولی وزارت خارجه به افغانستان با اهداف مختلفی صورت گرفته که از مهمترین آنها بازدید از نمایندگی‌های ایران در افغانستان، رسیدگی به امور کنسولی و حتی حفاظتی نمایندگی‌های ما در افغانستان است. در پرتو تحولات داخلی افغانستان این موضوع برای ما مهم است.

 

وی ادامه داد: دیدار با مقامات ذیربط افغانستانی و تسهیل روند صدور ویزا که مانع از ورود غیر قانونی شهروندان افغانستانی به داخل ایران شود از جمله دیگر اهداف این سفر است.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با مسائل مرزی بین ایران و افغانستان نیز تصریح کرد: در خصوص مباحث مرزی  کمیته مشترک مرزی بین دو کشور فعالیت می‌کند. در این کمیته مرزی مسائل مرتبط با مرزها مطرح می‌شود. ارتباط بین اعضای این کمیته وجود دارد و امیدواریم در آینده نزدیک در پرتو تاکید طرفین شاهد شرایط بهتری در مرزهای دو کشور باشیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد سفر اخیر معاون وزیر خارجه قطر به تهران و دیدارش با امیر عبدالهیان و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه در این دیدار از سوی این مقام قطری نامه‌ وزیر خارجه قطر به آقای امیر عبدالهیان ارائه شده، تصریح کرد: تماس‌ها و گفت‌وگوها بین ایران و قطر روند کاملا مشخصی دارد، گفت‌وگوها و ارتباط‌ها در سطوح مختلف بین دو کشور برقرار است. تبادل پیام‌ها بین هیات‌های دیپلماتیک امری رایج است و جزو مسئولیت‌های آنها محسوب می‌شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد نقش وزارت خارجه در تشکیل سازمان مهاجرین با توجه به تاکید رئیس جمهور بر تشکیل این سازمان در سفر استانی اخیرش به کرمان تصریح کرد: بحث مهاجرین زیر نظر وزارت کشور است و وزارت خارجه نیز در این زمینه نقش مکمل، هدایت کننده و همراه خود را خواهد داشت.

 

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سوال دیگری در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهور آذربایجان در مورد دالان زنگ زور و نگاه ایران به این اظهارات تاکید کرد: همانطور که بارها گفته‌ایم ایران تاکید مشخص و جدی بر ضرورت توجه بر حفظ تمامیت ارضی کشورها، ثبات کشورها و حل و فصل اختلافات بین کشورها در پرتو گفت‌وگو و رایزنی دارد و در مورد این موضوع نیز بر حفظ مرزهای بین‌المللی تاکید داریم.

 

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه همکاری‌های ایران با دو کشور آذربایجان و ارمنستان همکاری‌های خوب و سازنده‌ای است و مشورت‌ها با این کشورها ادامه دارد افزود: ایران در خصوص اختلافات این دو کشور تا آنجا که امکان داشته تلاش کرده برای رفع این اختلافات در حوزه‌های مختلف ایفای نقش کند و به این روند ادامه می‌دهد.

 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با اقدام کویت در اعزام سفیر به ایران بعد از هفت سال گفت: شاهد تحول جدیدی در مسیر ارتقاء مناسبات و همکاری‌های ایران و کویت هستیم و در همین چارچوب کویت تصمیم گرفته که سطح مناسبات سیاسی خود را با ایران به سطح سفیر ارتقاء دهد. مناسبات و همکاری‌های ما با کویت دوستانه و توام با احترام متقابل بوده است و در شرایط جدید دولت کویت تصمیم گرفته که روابط خود را به سطح سفیر ارتقاء دهد. البته سفیر ما در کویت حضور داشت و فعالیت می‌کرد و کویت سفیر جدید خود را به ایران اعزام کرده و این می‌تواند گام جدیدی در ارتقای روابط دوکشور باشد و ظرفیت‌های موجود برای گسترش تعاملات بین دو کشور را به فعلیت برساند.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد نقش آفرینی ایران در بازار انرژی با توجه به بحران ایجاد شده در این حوزه در پی حمله روسیه به اوکراین تصریح کرد: ایران این ظرفیت را دارد که در سایه بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین بتواند بخشی از نیازهای حیاتی و اساسی جهان در حوزه انرژی را تامین کند. بر مبنای شرایط موجود و حتی در سایه تحریم‌های ظالمانه، همکاری‌ها و تعاملات و تجارت نفتی ایران با طرف‌های مختلف در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد و قطعا لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه می‌تواند به این موضوع کمک کند که ایران بیش از گذشته در تامین انرژی مورد نیاز جهان نقش جدی‌تری ایفا کند.

 

وی افزود: لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا نه تنها به نفع ایران، بلکه به نفع منطقه و اقتصاد جهانی به خصوص در حوزه تامین انرژی در راستای منافع کشورهای اروپایی است و امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که اتباع خارجی در ایران برای تهیه بلیت هواپیما در سفرهای داخلی ایران باید قیمت بلیت هواپیما را دلاری پرداخت کنند و ما اکنون شاهد اجرای این موضوع هستیم، گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم وزارت خارجه این موضوع را پیگیری کرده و توصیه‌های لازم را ارائه کرده، ولی باید در مورد نتایج حاصل پرسش کنم و سپس در این زمینه به شما اطلاع خواهم داد.

 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با حملات هفته گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه و همزمانی این حملات با سفر زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به تهران تصریح کرد: ما این حملات را در استمرار سیاست‌های تجاوزگرانه و ددمنشانه‌ رژیم صهیونیستی می‌دانیم. هویت این رژیم مبتنی بر تجاوز، ترور، آدم کشی و کودک کشی است.

 

وی در مورد سفر نخاله به تهران نیز تصریح کرد: سفر زیاد نخاله به ایران در راستای تداوم ارتباطات و تبادل نظرهای ایران با گروه‌های مختلف فلسطینی و مقاومت بود و در همین چارچوب انجام شد و حمله رژیم صهیونیستی به غزه همزمان با این سفر را نمی‌دانم یک اقدام محاسبه شده بود یا نه؟

 

وی در همین ارتباط، گفت: پیش از اینکه این حمله را مرتبط با سفر آقای نخاله به تهران بدانیم معتقدم این رفتارها ناشی از بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی است. این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر وضعیت داخلی‌اش  و در راستای فرافکنی به انجام چنین رفتارهای غیر قانونی، تهدیدآمیز و جنایتکارانه اقدام می‌کند. حمله این رژیم به نوار غزه در زمره این رفتارهاست. شب گذشته نیز شاهد حمله این کشور به سوریه بودیم. این حمله نیز در استمرار رفتارهای ساختارشکنانه این رژیم انجام شده و معتقدیم که جامعه بین‌المللی باید نسبت به این رفتارهای غیر قانونی و جنایتکارانه اقدام جدی و بازدارنده داشته باشد و به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنیم.

 

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه در ابتدای این نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن روز مقاومت اسلامی خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه بر اساس گفته مقام معظم رهبری به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید. در این جنگ هیمنه رژیم صهیونیستی فرو پاشید و بذر مقاومت به ثمر رسید.

 

وی در این راستا گفت: لازم است در اینجا از شهدای مقاومت تقدیر کنم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در این راستا یاد شهید سلیمانی و شهید همدانی را گرامیداشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------