آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بولتون: بایدن با تضمین به ایران، توافقی «خیانت‌بار» انجام خواهد داد



 بولتون,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد دولت بایدن در زمینه احیای توافق هسته‌ای، ادعایش مبنی بر دست داشتن ایران در طرحی برای ترور او را تکرار کرد. 

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد: جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت دونالد ترامپ که از مخالفان توافق هسته‌ای بوده است،  در یک سخنرانی مدعی شد که اگر دولت آمریما برای احیای توافق هسته‌ای به ایران تضمین بدهد که از خروج روسای جمهور آینده آمریکا از توافق احیا شده ممانعت خواهد شد، بایدن توافقی «خیانت‌بار» انجام خواهد داد.

 

بولتون همچنین مدعی شد: یک دولت جمهوری‌خواه در آینده، بدون شک در پی از بین بردن هرگونه توافقی خواهد شد که دولت فعلی آمریکا با ایران انجام دهد.

 

 ادعاهای بولتون در زمینه احیای توافق هسته‌ای و تضمین‌خواهی ایران در پی این مطرح می‌شود که محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران، پیشتر به شبکه سی‌ان‌ان گفته بود که ایران به دنبال راهکارها و تضمین‌هایی است تا درصورت خروج دولت آتی آمریکا از توافق، «بهایی پرداخت شود».

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، اخیرا درباره مذاکرات برجامی گفته بود: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی در دو موضوع به صورت نسبی انعطاف‌هایی را به صورت شفاهی نشان داده است که باید مکتوب شود و تبدیل به متن شود و مساله سوم موضوع تضمین‌هاست که باید آمریکایی‌ها انعطاف داشته باشند و با واقع‌بینی برخورد کنند و اگر ما چنین انعطافی را مشاهده کنیم در روزهای آینده می‌توانیم به نقطه توافق برسیم. روزها آینده روزهای مهمی برای توافق است. اگر آنها انعطاف نشان ندهند دنیا به آخر نمی‌رسد آنها صحبت از پلن B می‌کنند ما هم پلن B خود را داریم.

 

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در ادامه ادعاهای نهادهای آمریکایی مبنی بر دست داشتن ایران در طرحی برای ترور او، دولت بایدن را به خوددای از انتقاد و اعتراض به ایران درباره «هدف قرار دادن خود او و دیگر شهروندان آمریکایی در خاک آمریکا از ترس شکست در مذاکرات هسته‌ای» متهم کرد.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------